Ga naar inhoud

knabbelsticks


Suuzi

Aanbevolen berichten

Voor een kunstje - in hun kooi springen - krijgen mijn konijnen een Beaphar knabbelstick. Het is puur voor de lol, ze lopen dag en nacht los.

Mijn dierenarts heeft hier niets op tegen, terwijl ze yoghurtsnoepjes, rozijnen en andere zoetigheid af raadt.

Op het doosje staat onder meer “een gezonde traktatie”.. “erg gezond en lekker”.. “bevorderen de spijsvertering”.

Ingrediënten: tarwemeel, maïszemelen, suiker. Toegevoegd vitamine A, vitamine D, vitamine E, in de EU toegestane kleurstoffen.

Te mooi om waar te zijn eigenlijk.. gezonde chips voor konijnen of zo.

Mijn konijnen krijgen gezonde voeding, SS en hooi onder meer, en ik weeg ze geregeld. Alles onder controle hier..:whistle2:

Wat vinden jullie van deze knabbelsticks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben helemaal tegen snoep van de dierenwinkel. Het lijkt me toch niet gezond voor een konijn, sorry. Hier krijgen ze als lekkers gewoon een stukje groente ofzo, en ik geloof dat ze dat nog lekkerder vinden maar oke, ík zou het niet doen. En anders zou ik het gewoon niet te vaak geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de mijne krijgt ook af en toe een knabbelstick van Beaphar vind hij erg lekker of het nou gezond is of niet.maak me er niet erg druk om. daarnaast krijgt hij van mij ook hooi stro enz dus tekort komt ie niet.

en eens in de maanden krijgt ie gehard bruin broodje wat ie erg lekker vind.

vroeger kreeg me andere konijn hetzelfde en die vond het zo op ze tijd ook erg lekker.

zoveel kwaad kan het niet hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergelijkingen met de natuur gaan moeilijk op wanneer je huisdieren houdt.. in de natuur gebeuren een hoop dingen die niet gezond zijn voor een konijn. Maar ik wil niet zeggen dat knabbelsticks gezond zijn hoor.. en ik wil ze zo gezond mogelijk houden.

Sja, het is natuurlijk leuk om zo'n circusact te doen.. het geknisper van een zakje doet het hem.. ze springen dan meteen in het hok! De interactie.. bezoek kijkt z'n ogen uit.. dat konijnen iets kunnen leren!

In plaats van knabbelsticks zou ik ze gedroogde papaja en ananas zonder toegevoegde suiker kunnen geven als beloning.. daar zit mogelijk nog iets goeds in aan vezels?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch kun je het liever niet doen, het is ongezond. In de natuur staat er toch ook geen boom met knabbelsticks eraan?

Heb jij ooit een boom gevonden met biks eraan dan? Ben benieuwd of je ook zo op je eigen voeding let , alleen dat gene eten wat direct uit de natuur komt:p

Daarbij, zolang het beestje gezond is en de juiste voedingsstoffen binnen krijgt mag die wat mij betreft ook wel wat extra's hebben. Ik zit soms ook aan een zak chips.. Of dat nu zo gezond is .. Ach eens in de zoveel maande kan het geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor diegene die zucht.. alweer een discussie over konijnensnoepjes.. het houdt ook nooit op!

Het gaat over meer dan konijnensnoep en de spijsvertering..

Ergens wil ik de konijnen verwennen omdat ik vind dat ze het nog veel beter zouden kunnen hebben dan hier.. namelijk in een tuin met ondergaasde konijnenberg.. oh ja, met een konijnenkasteel:mdr:.. en omdat ik die niet te bieden heb.. moet ik stiekem iets goedmaken. Dat is toch wel wat overdreven eigenlijk nu ik er weer eens bij stil sta..

De DA zegt altijd: ik ken weinig mensen die meer begaan zijn met hun konijnen dan u :P

aangepast door Suuzi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .