Ga naar inhoud

Ollie heeft een aanval gehad!


nathalie b

Aanbevolen berichten

  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

We zijn terug van de oogarts.....

In het linker oogje is de oogdruk 3x hoger dan in het rechter oogje!

We hebben oogdrukverlagende druppeltjes gekregen en moeten 2x daags daarmee druppelen.

Volgende week weer terug voor kontole...regenboogvlies in zijn oog vertoond geen abcessen en de oogzenuw is aan 1 kant verdikt.Het beste is het maken van een MRI maar dan ben je ongeveer 600 euro kwijt....heb een hele hoop over voor het bikkeltje maar dat is gewoon te veel.

Besloten is om te proberen de oogdruk te verlagen en kijken of hij ervan opknapt...als dat lukt kunnen we zijn oogje verwijderen en hopen dat het de oorzaak is.....zoniet zit het in zijn hoofdje.....

Ik vind het best een zware ingreep om zijn oogje eventueel te verwijderen maar als het niet anders kan zullen we het doen;zeker is nu wel dat hij er misschien nog 5% mee ziet......rechter oogje ziet nog wel wat maar niet optimaal,beginnende staar....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de vraag of het glaucoom was kreeg ik het antwoord:komt meestal alleen bij nieuw zeelandse rassen voor en er is weinig mee getest bij dit soort rassen........

Als de druk omlaag gaat zal hij zich beter gaan voelen....waarschijnlijk was dat ook toen we net begonnen met die andere druppels,alleen doordat de druk te hoog is gaat het nu weer minder.....knarsentanden,hok slopen,minder willen eten,meer liggen dan lopen...Ik hoop dat deze druppels werken.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jemig Nathalie b zeg wat een gedoe met Ollie verschrikkelijk zeg! Hoe is het nou met hem? Wat vervelend zeg, ik hoop dat hij er bovenop zal komen. Arm ventje! Sterkte trouwens!

&@ Pardoes, je had toen gewoon de DA op moeten bellen en vragen wat je kon doen, en zowieso langs de DierenArts moeten gaan.. tsja.. niet goed gehandeld dus.. je kon toch ook met die ene persoon naar de DA toe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

p.s. Dat van @ pardoes, was omdat iemand wat geschreven had over zijn eigen konijn die dood is gegaan nadat ie steeds omviel enzo. En dan hier had geplaats.

Dat begreep ik even niet,maar nu snap ik het...:he: ;ben even verder gaan zoeken.....

Maar goed....kreeg van Ollie even de zenuwen.....maar hij heeft zich weer hersteld en eet weer.Vraag me af wanneer je effekt ziet of krijgt van die oogdruppels...hoop dat hij zich morgen al wat beter voelt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Hans jij noemt het oplappen .....ik noem het de oorzaak vinden van het probleem.

En ik vrees dat je wederom met jouw opmerking Nat en haar familie wederom vrezelijk op haar ziel trapt. Als je alles leest heeft Ollie ook goede tijden.......Dus nog genoeg om voor door te gaan.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Cindy,dank je voor deze wijze woorden!

Ik vind dat Ollie sinds vanmorgen weer ietsjes opknapt...komt in ieder geval weer op me afrennen als ik aankom en komt letterlijk om aandacht vragen....aan mijn been krabben,broekspijp trekken ,neusje botsen en rondje rond mijn benen lopen en "zoemen".

Na alles nagelezen en gekeken te hebben zijn de DA en ik het beide eens dat het bijna 100% zeker is dat de problemen al die tijd ook van het oogje afgekomen ...Bij de eerste beschadiging werd al gedacht aan glaucoom....bij de 2e nog meer maar ging steeds weer weg.Het enige wat een risico is,is dat als het inderdaad echt glaucoom is kan het ook aan het andere oogje gaan voorkomen.

Wel zijn we het eens geworden eerst 2 weken te druppelen om te kijken of het beter gaat dan wel of er weer zicht in het oogje komt en de oogdruk inderdaad verminderd.

Ze willen nl niet onnodig een oogje verwijderen wat nog een kans zou kunnen hebben om te herstellen,maar Ollie moet er ook niet zieker van worden..(hier kan ik mij goed bij neerleggen;klinkt logisch).

Mocht hij er nog meer last van krijgen gaan we het oogje verwijderen.

Afgesproken is dat Ollie voorrang krijgt bij de DA....zijn er problemen dan Ollie in de auto zetten en de DA bellen dat we onderweg zijn.

EN HANS:ik heb je al eens een uitleg gegeven en ben niet van plan dit nog eens te doen.....ik heb liever dat je niet reageert als dat je weer dit soort onzin neerzet...

Ik heb hier momenteel duidelijke grenzen gezet en heb jouw daar niet voor nodig.

Ik ben oud en wijs genoeg om zelf beslissingen te nemen.....

Zo het is weer een heel verhaal geworden maar moest het even kwijt...

aangepast door nathalie b
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk niet de bedoeling om iemand te kwetsen.

Ik lees alleen erg vaak stukjes over de medische problemen van Ollie, ik vind dat ook niet leuk om te lezen en ik leef ook mee (anders zou ik het niet lezen).

Wellicht is mijn woordkeuze helemaal fout overgekomen omdat ik het -oplappen- noemde.

Dat bedoelde ik zeker niet negatief.

Ik weet dat het eerder al eens is uitgelegd, maar we zijn al weer een tijdje verder.

Vandaar ik reageerde.

Ik zal dat in de toekomst niet meer doen, je bent immers oud en wijs genoeg.

Ik hoop oprecht dat het met Ollie goed komt en wens je veel sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klingt al oprecht een heel stuk beter Hans !

Ja met het oog probleem is het allemaal begonnen toen....

Nu zat ik ook eff te brain stormen de zwelling kan natuurlijk ook de aanval laatst hebben veroorzaakt.

Je bent juist bezig met de juiste medicatie en nu hopen dat het werkt.

Duimen dus en Ollie je kan het !!

Mocht ie toch het oog gaan verliezen kan ie gelukkig nog een fijn leven te gemoed zien . Daar heb ik wel zeker ervaring mee .

Nat zou je nog eens kunnen proberen een mooie foto van zijn oog te maken daar deze aandoening niet veel voorkomt.

En je zo ook in de toekomst misschien andere mensen kan helpen met je toppic.

Heel veel sterkte en dikke zoen voor Ollie.

Cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk niet de bedoeling om iemand te kwetsen.

Ik lees alleen erg vaak stukjes over de medische problemen van Ollie, ik vind dat ook niet leuk om te lezen en ik leef ook mee (anders zou ik het niet lezen).

Wellicht is mijn woordkeuze helemaal fout overgekomen omdat ik het -oplappen- noemde.

Dat bedoelde ik zeker niet negatief.

Ik weet dat het eerder al eens is uitgelegd, maar we zijn al weer een tijdje verder.

Vandaar ik reageerde.

Ik zal dat in de toekomst niet meer doen, je bent immers oud en wijs genoeg.

Ik hoop oprecht dat het met Ollie goed komt en wens je veel sterkte.

Hans,ik snap het wel maar de woordkeuze was inderdaad een fout geschoten......Als je het oudere topic naleest (Ollie heeft een oogpobleem...)zal je lezen dat er al een tijdje problemen met dit oogje zijn.Het probleem is weggeweest maar nog heviger teruggekomen en nu opzoek naar een oorzaak.

Dat je Ollie en mij sterkte wenst kunnen we goed gebruiken....bij deze een knuffel van Ollie :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cindy,

Ik zal proberen morgen eens een foto te maken van dit oogje.....ziet er ongeveer uit als de foto van een tijd geleden (toen het de eerste keer begon.)

Nu na een paar dagen druppelen is de licht blauwe gloed in het oogje minder en het oog ietsjes kleiner.De eerste dag dat ik ging druppelen hoefde ik zijn oog niet echt open te houden omdat hij bijna niet meer dicht kon en nu moet ik hem open houden omdat hij hem dichtknijpt......stilzitten is er tijdens het druppelen ook niet meer bij omdat meneertje het belangrijker vind om mij te wassen .....

Wel krijg ik het idee dat ik wat met de metacam kan proberen te minderen...ik wacht er nog even mee en ga dan afbouwen (mag op eigen inzicht van de DA).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide foto's zijn van vanmorgen.....van de week was het oog groter en ronder.

Je kan zien dat hij weer wat ruimte heeft om te knipperen.

Bij de eerste foto ging het toestel flitsen maar daar reageerde Ollie totaal niet op....dus ziet hij volgens mij nu echt geen licht en donker meer met zijn oogje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .