Ga naar inhoud

Tijger is ziek..


Manuela-Tijger

Aanbevolen berichten

Maandagavond riep ik Tijger naar binnen, en toen viel hij een aantal keren om. Alsof hij gedronken had leek het wel.

Ik heb toen gelijk de DA gebeld, en die wou eerst dat we langs kwamen, maar als ie nog at (wat hij deed) kon ik beter naar m'n eigen DA gaan.

Gisteravond naar m'n eigen DA geweest en die denkt aan een beginnende hersenvliesontsteking.

Ik heb ook een worm gevonden boven op de bak hooi die óp het hok staat (dus kan ook puur toeval zijn..)

Maar hij is helemaal gecontroleerd, tandjes, oortjes, maagje, oogjes en temp. was prima in orde.

Dus heb antbiotica, pijnstilling en een ontwormingskuur panacur voor beide nijntjes.

Iemand ook nog suggesties of ideen wat het evt. zou zijn?

En anders mogen jullie meeduimen dat het snel beter gaat, want hij heeft vandaag ook niet veel gegeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeii.. 1 van de 2 nijntjes is aan de diarree.. ik gok op Tijger..

Ik houd het morgen even in de gaten en anders bel ik direct weer met de DA.

Nouja, kan het me ook wel voorstellen, hij krijgt 2x per dag antbiotica, 2x per dag pijnstiller en 1x per dag panacur.

Daar ga je vanzelf wel van aan de dunne lijkt me..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, daar zou je zelf ook van aan de diarree gaan... Maar eerlijk gezegd kan hij beter aan de diarree zijn, dan dat er helemaal niks meer uitkomt. Het is wel iets om even sterk in de gaten te houden natuurlijk...

Soms kun je dit soort medicatie beter met een half uur ertussen geven, dus niet allemaal tegelijk. Dat ligt er natuurlijk een beetje aan wat je hem precies geeft, maar soms als je alles in 1 keer geeft gaat dat niet goed.

Sterkte met hem. Ik hoop dat hij snel weer opknapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij eet wel hooi en soms een hapje brok.

Medicatie toedienen is een regelrechte ramp.. zogauw hij me aan ziet komen, neemt hij snel de benen.

Kan me ook best voorstellen..

S'morgens geef ik hem 0,5 ml antinbiotica en 0,5 ml pijnstiller

Sávonds geef ik hem 0,5 ml antbitiotica en 0,5 ml pijnstiller en 1,0 ml panacur

@Clover; ik geef alles in 1 keer omdat hij al zo panisch is voor de medicatie. Anders zou ik hem de hele avond moeten opjagen om elke keer een spuitje in z'n bek te doen. Dan maar liever zo, hopelijk issie gewoon snel de oude, dan kan ik stoppen met die medicatie :frown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij Queenny's verstopping ook alles in één keer gegeven. 3x per dag medicatie geven was al oorlog en één groot drama, laat staan als ik ook nog alles apart moest geven met tijd er tussen..

Dan zou ze 8 spuitjes met medicatie gekregen moeten hebben over de dag, en dan had ik haar daar steeds voor moeten pakken. 3x per dag was al een regelrechte ramp.

Sterkte met Tijger! Ik hoop dat ie snel op knapt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het aankijken, maar hij is zó sterk en boos als die medicatie krijgt. Ik vind het zo zielig als ik hem dan meerdere keren moet opbeuren, het is al zo hectisch voor hem. Gelukkig mag de antibiotica en pijnstilling naar 5 a 6 dagen gestopt worden, dan hoef ik hem alleen nog 3 weken panacur te geven. Dan ist nog maar 1 keer per dag een wild konijn vangen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik kan gelukkig melden dat Tijger weer de oude tijger aan het worden is. Hij heeft vandaag de hele dag door de tuin gesjeest en sinds 2 dagen komt hij weer met volle enthousiasme op z'n voer af .. :D

Hij eet alles weer en ligt overdag lekker languit te relaxen in de tuin.

Ben zó blij dat m'n mannetje weer eet, als er iets met je nijntje is, voel je jezelf ook zo naar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .