Ga naar inhoud

schema : groenvoer jonge konijnen


Nino

Aanbevolen berichten

je moet gewoon opbouwen met groenten. eerst een klein stukje dan wat groter enz...

een volwassen konijn mag normaal onbeperkt groenten dacht ik maar het word aangeraden tussen de 50-100 gram groente er kilo lichaamsgewicht dus als vb je konijn 2 kilo weegt mag hij tussen de 100-200 gram groente per dag .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nino je oet groenvoer wel degelijk heel langzaam opbouwen.

Je begint met een soort 1 of 2 weken en je begint met een stukje ter grootte van een postzegel en zolang de ontlasting mooi stevig en rond blijft kan je elke keer een groter stukje geven.

En dat zo opbouwen met elke keer een stukje groente erbij.

Maar jouw konijntje is 8 weken en op de foto zie ik hem al bij een groot konijn.

Is dit een vriendje en is hij al gekoppeld?

8 weken is namelijk erg jong om al gekoppeld te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad het konijn Nino (bruin/oranje) is een zeer tam konijn van 7-8 maanden (gecastreerd mannetje). Het vrouwtje konijntje "floppie"is 8 weken.

Het koppelen is zonder probleem verlopen. Nino is heel blij met dit konijntje (likken, wassen,samen eten en liggen naast elkaar in hok)

Een kanttekening: Hiervoor hebben getracht nino te koppelen aan een vrouwtjes konijn van het plaatselijke asiel. Dit vrouwtje was groot en verjaarde Nino uit zijn hok, eveneens werd "rijden" bij thuiskomst niet meer toegestaan.. M.b.t. het kleine konijn floppie is Nino duidelijk de baas (hier wordt echter niet op "gereden").

M.b.t. groenvoer dacht ik dat het konijntje een minimale leeftijd moest hebben om hier mee te beginnen. Bedankt voor jullie advies

aangepast door Nino
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .