Ga naar inhoud

Viera niet in orde (dierenarts omg Rotterdam Zuid gezocht)


Laura82

Aanbevolen berichten

Hoi,

Vanochtend vond ik madame languit liggend in de kooi (relaxte houding). Dit doet ze normaal nauwelijks, wat nog vreemder is, is dat ik haar ook zomaar mag aaien. Wat normaal gedrag voor konijnen is, maar Viera is een geval apart, die rend de andere kooi al stampvoetend in normaal gesproken.

Daarnaast reageert ze absoluut niet op eten, ook niet haar lievelingsdingetjes. Ze drinkt verder wel een beetje uit het bakje dat ik bij haar gezet heb.

Ze ligt om en om opgebold of languit en is regelmatig aan het uitrekken, maar anders dan normaal. Duidelijk een konijn met pijn.

Ik ga zo naar de dierenarts, ik twijfel alleen aan mijn huidige arts, hij heeft wel zo spreekuur.

Kent iemand nog andere dierenartsen in Rotterdam-zuid. Ik ben afhankelijk van OV en de dierenarts op de lijst is voor mij zo'n 1.5 uur reizen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei...dat klinkt als gas...misschien kun je alvast wat masseren? Ik kan je helaas niet helpen met een goede DA in die omgeving. Veel beterschap!

Let erop dat je goede pijnstilling mee krijgt, als je de DA niet kent. (Carprofen drops)

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermoeden had ik ook al, ik mag haar zelfs een beetje masseren, een unikum bij madame. Maar haar buik is eerder slap dan gevuld met belletjes.

Ik heb hier nog carpofen drops liggen die ik afgelopen december heb meegekregen.

Daarnaast heb ik ook nog Prozyme liggen.

Maar ik denk dat ik er beter even mee kan wachten totdat ik een dierenarts heb gezien.

Groetjes,

Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties meiden.

Ik heb de dierenarts even gebeld (die ik altijd heb, hij kent ze toch en het is altijd goed gegaan en heeft altijd direct tijd voor ze).

Hij dacht inderdaad ook aan gas of verstopping, vooral omdat ze echt weigert te eten. Als ik haar wat voorhoud draait ze zich om met de rug naar me toe.

Ook zit ze het liefst in kleine donkere hoekjes.

Hij raadde aan haar in ieder geval de carprofen drops toe te dienen en het 2 uur aan te kijken. Om half 1 is hij zoiezo in de praktijk, dus als er dan geen verbetering te zien is ga ik even met haar langs.

Ik heb nu beide kooien even schoongemaakt en scheidt Bailey en Viera even van kooi zodat ik het eten en keutelen beter kan monitoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de kooien staan aan elkaar en Bailey loopt nu los in de kamer. Viera liep steeds al weg van hem en lag ook steeds in de andere kooi. Ze heeft momenteel meer stress als hij haar eten steeds komt pikken. :-)

Ik moet even boodschappen doen, tot straks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet helaas geen da voor je in die omgeving.

Ik wil je wel sterkte wensen met Viera!

Als onze konijnen een slap buikje hebben liggen de darmen stil.

Hier knappen ze meestal vlug weer op met de juiste medicijnen.

Hopelijk knapt Viera straks na het da bezoekje ook weer snel op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een goede tip, Stephanie. Lijn 25 stopt bij mij ook voor de deur, 3 haltes verder ben ik al bij de dierenarts. Daar vlakbij zit mijn huidige dierenarts ook.

Viera raakt nog steeds geen eten aan, maakt niet uit wat ik voor hou. Keutels zijn er ook nog niet.

Om half 1 ga zoals ik met hem afgesproken heb de dierenarts bellen.

Hoop dat de arme schat zit snel beter voelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zijn we weer. Het blijkt een verstopping te zijn.

Ze zijn net met de rui begonnen, dus daar ligt de oorzaak waarschijnlijk.

Ze heeft daar een injectie pijnstilling gehad, antibiotica, en daarnaast ook iets dat klonk als primperit om de darmen te stimuleren. Ook heeft ze een hap met iets wat laxerend werkt gehad.

Daarnaast blijf ik masseren en moet ik regelmatig drupjes van dat laxerende papje geven/op haar neus smeren. Zo ook nog een olvarithapje halen.

Groetjes,

Laura, Vièra en Baileys

Ze had genoeg energie en kracht om een lekkere scene te schoppen, heerlijk zo'n pittige tante.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .