Ga naar inhoud

Fluf té rustig


Fluf en Tinus

Aanbevolen berichten

Normaal gesproken is Fluf altijd nogal een wildebras (vorige week heeft ze me nog een bloedneus geschopt...) maar gisteravond zat ze heel stil in het hok en liet zich zomaar aanhalen zonder respons. Heel vreemd voor haar doen.

Kan het zijn dat ze last heeft van haar buik? Ze heeft vanochtend wel wortelloof en andijvie gegeten en keutelt ook, maar haar buik lijkt nogal bol te zijn en een beetje hard. Iemand tips? Kan het te maken hebben met de rui, in combinatie met haar lange manen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooh dit herken ik!!

Tinka had het laatst ook. Normaal pakt ze s' nacht nog wel een worteltje aan en komt ze meteen naar het deurtje. Toen zat ze er maar stilletjes bij. En inderdaad: verstopping. Ik heb ananas en prozyme gegeven en daarna een aantal kettingkeuteltjes gezien. Nu is ze gelukkig weer levendig.

Wel geef ik ze af en toe nog wat prozyme en soms kam ik ze even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga maar lekker buikje masseren, dat kan verlichting geven. Het kan een combinatie zijn van rui en groenten eten, soms gebeurd dat wel eens.

Probeer van boven naar onder te masseren, dus van maagje naar darmpjes. Heel voorzichtig, niet te hard, en let op de reactie van je nijn. Vind ie het niks, dan beter stoppen.

Zo gauw je nijn stopt met keutelen, eten en nog stiller wordt, snel naar de DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buikje masseren bij Fluf heb ik vanochtend geprobeerd, maar dat vond ze niks. Maar prozyme ga ik zeker aanschaffen en totdat die bestelling geleverd wordt zal ik eens kijken of ze verse ananas lust. Bedankt voor de tips zover. Uiteraard ga ik direct naar de DA als ze niet opknapt. Die kleine heks is ons veel te dierbaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook eens aan haar buikje luisteren, het kan zijn dat ze gas heeft. Dan heeft ze ook een harde buik en is stilletjes.

Als je helemaal niks hoort of juist harde geluiden, dan kan het gas zijn. Als je gewoon normaal rustig gepruttel hoort is het goed, dat zijn normaal werkende darmen. Als je niks hoort kan het ook verstopping zijn.

Hoe zien de keutels er uit, gewoon of juist kleiner of zachter?

Als je het niet vertrouwd wel naar de dierenarts gaan he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kleine druktemaker is inmiddels weer helemaal hups...Ze heeft inmiddels wat kruiden gegeten en vervolgens een enorme berg keutels geproduceerd. Dat nijntjes poepfabriekjes zijn wisten we al, maar dit was echt alsof we een olifantje in het hok hebben :-D Iedereen bedankt voor de hulp en tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .