Ga naar inhoud

Voeding ideeën??


Lauwtjee

Aanbevolen berichten

Heeft iemand leuke voeding ideeën? :mdr: Zeg maar leuke nijnen recepten die ze lekker vinden, dingen waarvan je staat te kijken dat ze dat lekker vinden, iets dat je lekker door hun hooi kan doen, etc.?

Leef erop los, en ik hoor het wel :love:

Als er iets is mag het best gesloten worden, maar tot nu toe heb ik niks kunnen bekennen.

Lijkt me gewoon leuk om dit te weten ;)

PS Ik hou super veel van Chokkie en Robbin!!!!!:love:

aangepast door Lauwtjee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo lekkere dingen voor door het hooi ofzo? Er zijn wat dingen die je kan doen, zoals elke avond een groente schaal geven. LAAT ZE DAN WEL VOROZICHTIG WENNEN AAN DE GROENTE. of iets geraspe wortel door het hooi ofzo. Of takken geven, zoals wilgentakken, of takken van vruchtenbomen, apel en perentakken bijvoorbeeld. Ja ik snap niet echt helemaal wat je bedoelt, sorry :$.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feline hier is gek op tomaat.. Dan is het smak, smak, smak.. :he:

Voerbal heb ik voor Indy altijd gehad en hij vond het geweldig; heb er een tijd geleden al eentje voor F&F gekocht maar nog niet gebruikt. Nu isie gevult (met een deel van hun portie SS en een beetje wortelchips) dus ik zal straks even kijken wat ze er van vinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat ze al verwend genoeg zijn hier.. :rofl: ze genieten van hun bakje SS 's ochtends, tussen de middag krijgen ze een bakje gedroogde kruiden en 's avonds een halve kilo groente.. Voor ik op bed ga zet ik hun hooimandje in hun hok, daar doe ik dan kruidenhooi of timothy hooi of ander 'bijzonder' hooi in. In hun balletjes en ruifjes krijgen ze alleen gewoon hooi.

En om Feline wat te laten wennen aan mij ga ik elke dag even bij ze zitten en voer ik ze af en toe een stukje wortelchips.. Dat vinden ze ook erg lekker, maar het is wel een dikmakertje.

Ik vind het verder niet nodig om ze extra te verwennen ofzo.. Ik heb bijv. alfalfacubes van The Hay Experts hier liggen en die vinden ze lekker hoor (al krijgen ze maar heel af en toe eentje vanwege het hoge calcium gehalte) maar ach.. Het is niet bijzonderder dan hun kruiden of hun groente of biks, ik heb niet echt de indruk dat ze ergens veel meer van genieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, oke dankjewel. Ik zal eens kijken of ik de nijntjes hier daar wat van zal kunnen geven, en of wij dat hebben :D.

Maar waarvan kun je allemaal gedroogde kruiden maken? Want ik zit nogal laag in mijn zakgeld tegenwoordig, en ik krijg al niet zoveel, dus kopen weet ook niet of dat een goed idee is. Stel je voor dat ze het neit lekker vinden.....:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste konijnen vinden het erg lekker.. Alleen bij Indy heeft het ruim een half jaar geduurt voor hij het wou eten, maar hee, de aanhouder wint.. :whistle2: En Indy was raar :P

Whahahahah :rofl:

Indy was raar.... WAHHAHAHAHAH dat zeg je zo ff van je nijn hea? XD :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijne vinden ook zo'n voerballetje erg leuk.

Meestal doe ik er eens in de maand snoepjes in en die hebben ze snel leeg, maar dan wacht ik weer een tijdje en ondertussen spelen ze er ook gewoon mee.

Mijn vinden een hooiballetje ofzo ook erg leuk.

heb ik er vandaag weer ingedaan. Alleen moet je wel zo snel mogelijk het plastic balletje eruit ha;en anders eten ze die ook op ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .