Ga naar inhoud

konijn niet zindelijk of ziek? =(


animal_lover!

Aanbevolen berichten

hallooe allemaal,

Ik had een vraagje over mijn konijntje (naam:Konijn:he:).. Ik heb hem al een klein half jaartje gekregen van mijn schoonzus die door zwangerschap niet meer voor haar kon zorgen. Ik had zelf ook al een konijntje (naam:Bunny) en die had toch al een maatje nodig had..

Maar Konijn was nog niet zindelijk dus toen ik der kreeg was ik gelijk met der bezig haar dat te leren.. Met als resultaat: dat ze het wel begrijpt.. Maar nu als ik haar los laat in het huis (wat ze 24/7 van mij mag) dan gaat ze bij de eerst dag nog netjes terug naar der tiolet, bij de 2e/3e dag gebruikt ze haar hele hok als tiolet, en bij de 4e dag mijn hele huis! Dan laat ik haar een paar dagen in haar hok om te trainen en dan lijkt het alsof ze het helemaal snapt en af en toen alleen een klein verdwaalt drolletje de tiolet ontsnapt.. Maar zodra ik der los laat gebeurt weer precies hetzelfde. Wil haar niet opsluiten in haar hok want ben niet zovaak thuis. En ik wil mijn konijn dat ook niet aan doen. (die heeft niks verkeerds gedaan) Ook zag ik laats dat elke keer wanneer ze een poepje buiten de tiolet deed zat er bloed omheen!:surprised: Weet nu dus niet of ze nou echt niet zindelijk is of dat ze ziek is!! Oh en Konijn is een meisje en Bunny een ex-ram.. dus zou het ook door haar hormonen komen dat ze overal drolletjes laat om te markeren dat ze bereid is...?? want zij is nog niet geholpen en heeft ook al een paar nestjes gemaakt (schijn zwanger).. maar dat verklaard het bloed nog niet..!

Weet niet wat ik moet doen:frown:

Groetjes,

Rachel+ Bunny en Konijn:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen zijn ook zindelijk, maar als ze los lopen gaan ze echt niet terug naar het hok ;) Misschien als je zo'n toilet extra erbij in de kamer zet waar ze los lopen?

Tja dat bloed lijkt me geen goed teken. Als je weer zo'n keuteltje vind, meenemen en naar de DA zou ik zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je keutels met bloed vind moet je echt naar de dierenarts toe.

Voor de rest van het probleem kan het inderdaad zo zijn dat het haar hormonen zijn. Zeker als ze ook al een aantal keer schijnzwanger is geworden is het zeker aan te raden haar te laten helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, Nog bedankt voor jullie reacties ^^

Ik heb gelijk de DA gebelt en volgens haar komt het doordat ik haar teveel natvoer geef.. haar keuteltjes zijn idd heel zacht.. En ze is nog heel vrolijk rondhuppeld en spelend!

Dus nu even op een dieet van veel hooi en droogvoer en dan zou het goed moeten komen :yes: (alleen moet ik wel terugkomen als haar eetlust achteruit gaat)

En ik had helemaal niet gedacht aan een extra tiolet omdat ik er 2 in de woonkamer heb staan en mijn andere konijn altijd terugkomt een een boodschap te doen.. Maar ga vandaag maar gelijk een nieuwe halen voor haar :mdr:

Nog bedankt, en ik hou jullie op de hoogte van mijn 2bengeltjes:angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een konijnkundige dierenarts? Dit is echt nieuw voor mij hoor! Bloed bij de keutels door teveel groenvoer? Lijkt me wel raar hoor.. waarom zou hij zomaar bloed bij zijn keutels hebben door teveel natvoer? En heoveel geef je dan? Teveel kan toch niet? Alleen te snel opgebouwd denk ik... en anders heb ik weer wat nieuws geleerd:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waarom zij dat zei... Maar volgens haar is mijn konijn wel levendig en gezond.. Maar misschien omdat Konijn der drolletjes zo zacht zijn.. En er ligt geen mega plas bloed maar een heeel klein beetje eromheen.. alleen als ze op mijn bed een drolletje laat kan je het een beetje zien omdat het een afdruk achter laat (ik weet, erg gor dat ik die drollen van mijn bed moest af schrapen -.-')

Maar ik ga wel kijken hoe het met haar gaat.. als het slechter word of niet verbeterd ga ik wel terug.. :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik logisch na denk (maarja wie ben ik) dan denk ik dat je juist bij hele harde keutels bloed erbij krijgt doordat ze met moeite eruit komen. Maar een konijn heeft altijd harde keutels dus toch misschien maar niet haha. Maar door zachte keutels vind ik wel apart dat je dan bloed erbij krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .