Ga naar inhoud

veel hooi eten en veel drinken


Tutti&frutti

Aanbevolen berichten

ik heb 2 nederlandse hangoordwergen van 2 jaar oud en ongeveer 1,5 a 2 kilo en ik vraag me af of het normaal is hoeveel hooi ze eten en hoeveel ze drinken.

Samen eten ze namelijk een pak van 2,5 kilo hooi weg in één week (ik moet 2 keer per daghet hooi bijvullen in hun hok want het is elke keer weer op). En ze drinken daarnaast 500 ml per dag met zijn tweeen.

Zijn deze hoeveelheden normaal? ik vind het nogal veel maar misschien dat jullie konijnen ook wel zoveel hooi eten en drinken.

Ter info: ze eten verder ongeveer 30 gram bokjes per dag en wat groente en fruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt redelijk normaal inderdaad. Ik kan hier ook 2x per dag de ruif bijvullen, ze drinken alleen minder omdat ze veel meer groenvoer krijgen :). Op warme dagen drinken ze wel met gemak een half liter water.

Ik weet niet wat voor brokjes je geeft, maar 30 gram in combinatie met een beetje groente en fruit vind ik wat weinig. Ik zou zelf wat meer groente gaan geven als de gezondheid van de konijnen dat toelaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt er wel aan wat voor brokjes je geeft.. En is die 30 gram voor één konijn, of voor allebei? En heoveel en wat voor groente/fruit geef je?

In elk geval, ik vind het ook niet zo veel.. Hoe meer hooi, hoe beter, dat sowieso!! Veel hooi eten is niet iets om over te klagen haha.. Neem maar van mij aan dat het tegenovergestelde een enorme ramp is namelijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook 2 nhd'tjes en die eten ook ongeveer 1 pak van 2.5 kg per week. De hooiruif moet ik wel 3x per dag vullen en daarnaast 2x de hooibal. Ik ben blij dat ze zo goed hooi eten. Ik dacht dat mijn vorige koppeltje (ook nhd) goed hooi at maar dat valt achteraf gezien tegen.

Op dit moment krijgt alleen Benno een paar blaadjes witlof. Mijn vorige koppel kreeg 400 gram groente per dag en dronk daardoor niet veel. Mijn huidige koppel drinkt iets minder dan 500 ml per dag. Ik heb een bakje en een flesje.

Ik ben me nog steeds aan het bedenken of ik mijn huidige koppel groente ga geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .