Ga naar inhoud

Gedroogde weegbree: welke winkel?


Suuzi

Aanbevolen berichten

Ik heb voor het eerst gedroogde kruiden gekocht, bij The Hay Experts. De gedroogde weegbree (plantain) vinden de konijnen erg lekker. Ik vind de weegbree mooi van kleur, geurig en niet te verkruimeld.

Heeft iemand weegbree besteld bij andere winkels dan THE, bv www.dierenkruiden.nl?? Zijn er verschillen in kwaliteit wat de gedroogde kruiden betreft? Kun je dit ook merken aan de reactie van je konijnen? THE is niet de goedkoopste en niet altijd praktisch vanwege de verzendkosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk!! Ik had er even niet aan gedacht dat paardenbloemblad voor mensen te koop is, laat staan berkenblad, aardbeienblad, weegbree.. ja natuurlijk.. heb zelf kruiden gebruikt van de natuurgeneeskundige.

Ik moet toegeven dat de weegbree mij wel trekt. Ik zet vanavond een potje weegbree-thee van het halflege zakje dat ik heb..:whistle2:

De kruiden bij De Tuinen vind ik best duur, 50 gram Brandnetel voor 2,19.. voor een smaaktest bij de konijnen vind ik het wel superhandig.. Als het bevalt kan ik een grotere baal kopen.

Ook zit Jacob Hooy in de buurt, met grote potten gedroogde kruiden:idee::D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het bij zooplus besteld. Hier vinden ze het ook heerlijk! alleen is het wel de laatste keer dat ze het hier krijgen. blijk er erg alergisch voor te zijn :s en ze staan in mijn woonkamer

Jammer dat je allergisch bent.. je kunt hopelijk tegen gewoon hooi? Anders wordt het lastig konijnen houden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb euh....... Weegbree met luzerne? Van eh..

Ik kijk morgen even :he::$ maar is ook iet goedkoop naar verhouding.

Graag!! Jij hebt geloof ik meer ervaring met kruiden? Welke zijn favoriet bij je konijnen?

Hier doen de fruitbladeren en de tuinkruidenmix (herbal garden= mint, kamille, ed) het minder. De weegbree is als een bom ingeslagen.. zelfs mijn niet-hooi etend konijn eet er een beetje van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn niet-hooieter was echt helemaal niet gek op gedroogde kruiden, wou ze niet eten eerst en later hooguit een handje per dag, hij had het liefst aardbeibladeren.

Fred eet alles wel goed, wortelloof, luzerne, weegbree, brandnetelbladeren, paardenbloembladeren en wat heb ik nog meer? Peterselie..

Tijm eet hij niet op (Indy ook niet) echt irritant, maar sinds Feline er is ligt er niks meer in het bakje (normaal de tijm en andere kleine stukjes) dus zij lust het blijkbaar wel.

Zal zo eventjes kijken :yes: weet alleen echt nietm eer waar ik het gekohct heb.. In een dierenwinkel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat je allergisch bent.. je kunt hopelijk tegen gewoon hooi? Anders wordt het lastig konijnen houden..

nou ja ben wel allergisch voor gras maar het gaat vooral om de bloeistengels en die zitten niet in het hooi gelukkig maar als ik er echt mee bezig ben dan irriteert het wel wat maja wat je terug krijgt van die schatjes :):love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ja ben wel allergisch voor gras maar het gaat vooral om de bloeistengels en die zitten niet in het hooi gelukkig maar als ik er echt mee bezig ben dan irriteert het wel wat maja wat je terug krijgt van die schatjes :):love:

Gelukkig maar.. dat het bij een beetje irritatie blijft wanneer je aan het 'hooien' bent. Het zou zonde zijn als je om die reden je konijnen de deur uit moest doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn zoveel soorten kruiden voor mensen wel 100 ofzo

zelf lijk het me heel smerig:beurk:

Jij hebt geen kruidenthee geproefd? Het smaakt heel verschillend hoor. Maar eerlijk gezegd drink ik vaker rooibos en groene thee. Alleen verveine vind ik erg lekker.

Nou ja, de konijnen hoeven niet bang te zijn dat jij er met hun kruiden vandoor gaat..

Ik moet nog steeds weegbree-thee zetten:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Nee, ik heb echt geen idee. Als ik zoek via Google in het Engels op 'vervain + rabbit + safe' spuugt deze een berg zoekresultaten uit over Waterschapsheuvel. 'Vervain' schijnt een doortrapt personage in dat boek te zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .