Ga naar inhoud

Augurk?


jasmijn86

Aanbevolen berichten

Ik denk dat ze er alleen zuur van kunnen worden, maar dat het geen kwaad kan.

Alhoewel, mijn meiden waren aardig beledigd toen ik ze een Granny Smith appel gaf, wist niet dat ze zo zuur konden kijken. Heeft bijna 2 jaar geduurd voordat ze appels weer vertrouwden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben het met wupsie eens. dat wordt van azijn gemaakt. mensen kunnen daar wel tegen omdat de maag bij mensen een dikke slijmvlieslaag bevat die daar wel tegen kan. maar ik weet niet hoe dat bij konijnen zit. ik zou dus zelf die gok niet wagen.

be jet er mee eens dat ze niet te eten zijn of dat er azijn in zit :P hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze er alleen zuur van kunnen worden, maar dat het geen kwaad kan.

Alhoewel, mijn meiden waren aardig beledigd toen ik ze een Granny Smith appel gaf, wist niet dat ze zo zuur konden kijken. Heeft bijna 2 jaar geduurd voordat ze appels weer vertrouwden.

Hahahaha zie het al helemaal gebeuren.. :whistle2:

Overigens schil ik iedere ochtend een appetjes in partjes voor mee te nemen. Vaak schil ik het klokhuis er ruim uit, dit snij ik dan weer in kleine partjes en krijgen de nijnen.. als ik 5 minuten later kijk is het weg.. en dat zonder te zuurpruimen :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze er alleen zuur van kunnen worden, maar dat het geen kwaad kan.

Alhoewel, mijn meiden waren aardig beledigd toen ik ze een Granny Smith appel gaf, wist niet dat ze zo zuur konden kijken. Heeft bijna 2 jaar geduurd voordat ze appels weer vertrouwden.

Haha, doet me denken aan m'n nijnen met een halve citroen. Eens wat aan likken en vooral heel zuur kijken :mdr:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wupsie: ik ben het er NIET mee eens dat ze niet te eten zijn ;)

@saf: als een augurk van de plant komt is ie net zo zuur als een komkommer of courgette en kun je die veilig geven. dus mocht je ze in je moestuin hebben dan is dat geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wupsie: ik ben het er NIET mee eens dat ze niet te eten zijn ;)

@saf: als een augurk van de plant komt is ie net zo zuur als een komkommer of courgette en kun je die veilig geven. dus mocht je ze in je moestuin hebben dan is dat geen probleem.

dat dacht ik dus ook al want volgens mij aten wij ze vroeger ook zo en kan me niet herinneren dat ze zo zuur waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, doet me denken aan m'n nijnen met een halve citroen. Eens wat aan likken en vooral heel zuur kijken :mdr:.

:lol: Geniaal! De vraag of konijnen ook smaakpapillen hebben is direct beantwoord!

Arme beestjes, die wisten vast niet wat hun overkwam :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

en gek genoeg is een citroen niet eens zo zuur als je zou denken. hij smaakt zuur, maar de ph-waarde valt wel mee :D

Maar de pH-waarde van de maag van een konijn is ook erg laag, zo laag dat ananas niet zuur genoeg is om dit te verstoren. Ananas is ook behoorlijk zuur, zuurder dan citroen maar smaakt anders omdat er meer suiker in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .