Ga naar inhoud

Ervaringen toch vruchtbaar na castratie?


Melody21

Aanbevolen berichten

Hoi !

Nog een vraag van mij, zijn er mensen die ervaringen hebben rond een 'mislukte' castratie van hun ram?

Ik heb drie dierenartsen gebeld en de situatie uitgelegt, en ze zeggen alledrie iets anders. Van dat kan ABSOLUUT niet , tot dan zal hij wel gewoon niet gecatreerd zijn tot, zal wel een vreemd konijn bij hebben gezeten tot, ja, dat gebeurt welleens, zal wel een zaadleider zijn blijven zitten...

Ik zou heel graag ervaringen of tips hierover willen, ook omdat ik nu helemaaaal niet meer weet welke DA ik moet kiezen. En ik wil niet uit onwetendheid een fout ten koste van ons konijn maken!

Nou , alvast bedankt!

(zie ook mijn andere topic's) :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou even navragen bij het asiel of zij weten hoe de castratie is verlopen. Het kan prima zijn dat er iets mis is gegaan waardoor hij toch nog vruchtbaar is.

Tsja... je kunt moeilijk van een konijn wat sperma opvangen en controleren op zwemmers, maar dat zou wel een handige manier zijn om te zien of hij nog vruchtbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt !

maar het kan dus wel , dat er iets mis is gegaan bij de castratie..

Maar ik neem toch aan dat ze het de eigenaars wel gezegt hebben ofzo!

Maar mijn ram komt niet uit een asiel.... Hem heb ik via via via opgevangen.

Maar ga mischien toch proberen of ik nog iets kan achtehalen..

Haha, zwemmers :mdr: maar dat zou inderaad handig zijn ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan in ieder geval bij mijn ex-ram geen bal meer vinden, er zit nog iets verschrompeld aan balzak maar dat is zó minimaal dat je echt moet weten waar het zit. Ik zou iig bij een goede, kundige DA laten checken of er nog ballen zitten en met de oude eigenaar contact opnemen en ook met de DA die hem destijds gecastreerd heeft of alles wel naar behoren is gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep....dit kan je bekijken door een echo.

Dat is niet altijd operatief te verwijderen.

Maar als jouw ram geen ballen heeft en toch jongen heeft verwekt......dan moet ie ballen in de buik of liesholte hebben.

Dit gebeurd wel een enkele keer bij rammen.

Maar zoals je zelf de ballen omschrijft zitten ze er gewoon nog.

Bij een geholpen ram zie je na een aantal maanden geen ballen meer of bal zakken.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi!

Sorry, een tijdje niet gereageerd en ook geen foto´s kunnen maken.

`Broer Konijn` is vandaag gecastreerd. Het bleek dat hij toch zijn ballen steeds introk, waardoor ze er niet leken te zijn! Hij is goed wakker geworden en straks mag ik hem ophalen. Ben erg blij dat het goed is gegaan en dat het geen buik/operatie is geworden. Super bedankt allemaal voor jullie tips-reactie´s-en meedenken!!

De DA-assistente zei dat ik vijf a zes weken moet wachten tot de ram niet meer vruchtbaar is! Klopt dat wel ? Ik lees hier verschillende verhalen. Wil niet nog een nestje , dus wil het wel graag zeker weten haha ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vijf a zes weken is wel heeeeel lang! Na 2 maximaal 3 weken kan je hem koppelen hoor. Met mijn konijn is het goed, alleen castratie heeft totaal geen invloed gehad op zijn gedrag ( nogsteeds slopen, onzindelijk, bijten als je in de weg zit enz..).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, dank je ... zou fijn zijn als ze inderdaad wat sneller bij elkaar kunnen weer!

Maar jou konijn zit dus niet samen met een vrouwtje ( ivm nestjes enzo haha)

Ik hoop trouwens ook heeeel erg dat mijn ram nu zindelijk wordt! Ligt dat aan de mannelijkheid zeg maar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je beter een ander topic openen voor je vragen (over dik/dun zijn) :yes: maar twee weken is inderdaad voldoende: Als je TOCH een nestje krijgt na twee weken moet je terug gaan naar de dierenarts want dan heeft ie een foutje gemaakt bij de castratie.

Ik vind het zelf erg moeilijk om uit te leggen waaraan je ziet of een konijn te dun of te dik is.. Dat moet je gewoon 'voelen'.. (Letterlijk en figuurlijk..) Het ligt ook aan de bouw van je konijn enzo..

edit; Maar bij voeding staan ook wel topics over dun/dik en hoe te beoordelen. Dus een nieuw topic aanmakne is niet nodig :P

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn zit nog niet samen met een vrouwtje nee.. Ik ga waarschijnlijk een groepje van 4 maken en de vrouwtjes zijn gesterriliseerd dus daar kan niks mee gebeuren. Hij bijt alleen als je in de weg zit, verder is hij idd supertam. Hij knarsetand als je hem aait enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ojee, heb ik al gedaan, nieuw topic maken :meuh: oeps ...

Laat 'm toch maar even staan.... als dat niet erg is want ik kan het niet zo goed vinden met de zoekfunctie..

Fijn dat het maar twee weken is. Hij is zo eenzaam nu , en ze vinden elkaar zo lief :love: hopelijk nu ook nog!

Sacha, leuk een groepje van vier! Je hebt dus al wel meer konijnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .