Ga naar inhoud

hoelang niet eten na casteratie!! maak me zorgen


Sattie

Aanbevolen berichten

Heb je hem al geporbeert te pesten? Dat hielp bij mij heeeel goed! Gewoon iets wat hij heel lekker vind de hele tijd voor hem houden. Zoals peterselie ofzoiets. Eerst beten ze bij mij het altijd gewoon in omdat ze boos waren, maar al gauw merkte ze dat dat niet hielp omdat ik maar door bleef pesten en toen hebben ze uiteindelijk het hele ding opgegeten zodat ik ze er niet meer mee kon pesten! (naja, of ze zo gedacht hebben weet ik niet, maar op is op:P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zag het er vanmiddag zomber in maar heb em even met rust gelaten heb hem even laten slapen en toen ie wakker was heb ik hem tog geprobeert wat te laten eten en wat denk je hij pakte gelukkig een klein stukje brood! egt heel klein stukje ma kon mn geluk ni op. hihi

net een beetje dwangvoeding op een kleinstukje wortel gedaan en ook dat at ie een beetje. t is mis ma 3 hapjes hoooguit wat ie neemt om de 2 a 3 uur maar tis in iedergeval iets:D

ik ben egt zoooooo gelukkig! hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb em net 2 korrels bix gegeven en ja die eet hij ook! :D

ik heb zn etensbakje net op de oude plek gezet hij drinkt nu op dit moment voldoende!

ik haal morgen wel even een wortelhapje. om hem nog even lekker te verwennen ook doe ik hem even wegen als hij nog wel op zn oude gewicht zit! hij woog 1,25gram

ook morgen zijn medicijntjes doe dit eerst ma op een broodje mocht het niet lukken dan toch dwingen in zn mondje te doen ma denk dat t wel goed komt!

hihi op dit moment is ie aan springen hihi super lief.

maandag laat ik hem weer lekker beneden los lopen! dat kan toch wel? we hebben wel een grote hond maar die is nog een beetje angstig voor mn nijn hihi!

ik zal vantevoren eerst goed stofzuigen voordat ie lekker op t kleed mag en op t zijl.

Egt iedereen ik wil jullie allemaal bedanke voor de tips!

geloof me ik heb soms meer aan tips van jullie dan van de DA! hihi:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

t dwangvoer weigert ie helemaal! ik was gister toch een beetje wezen pesten met een klein stukje brood en wonder boven wonder pakte hij die! en een paar hapjes van een wortel pakte die ook nadat ik al wweet ik niet hoeveel pogingen gedaan had met de dwangvoeding. t lijkt wel alsof hij t helemaal niet lust!

hij begint nu langzaam maar goed op gang te komen! hij ligt nog wel veel en kijkt een beetje rond maar eet nu redelijk goed van zn hooi! zn biks laat ie staan alleen als ik hem daarmee voer dan pakt ie 2 korreltjes. vanochtend ook zn medicatie gegeven eerst geprobeert 2 druppels op een stukje brood. ik moet hem echt voeren anders pakt hij t niet haha of hij doet nu gewoon verwend dat kan ook;)

drinken doet ie ook goed hij heeft zn bakje half op gedronken! ik ben alleen nog even opzoek na zn verse keuteltjes die heb ik nog niet gezien namelijk plassen doet ie wel gewoon! straks haal ik hem er heel even uit dan voel ik even aan zn buikje als die niet gevoelig of anders is als normaal etc.

mocht dat allemaal goed gaan dan laat ik hem mis vanavond even lekker beneden rond huppelen.

t gaat de goeie kant op dus! hihi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dwangvoer geef je idd. het best met een spuitje, als je je konijn stevig op schoot of op de tafel zet, eventueel in een handdoek gerold zodat hij niet kan spartelen, kun je het spuitje aan de zijkant naar binnen steken (wangetje en lipje beetje omhoogtrekken), achter de kiesjes. Daar zit een holte waar het spuitje tussen past, ook als het konijn stevig de kiezen op elkaar zet. Zo geef je steeds kleine beetjes, max een ml. per keer naar binnen spuiten, het konijn moet het tussendoor wel kunnen doorslikken. Dat kan natuurlijk wel eventjes duren, zeker als je een aantal spuitjes achter elkaar geeft. Ik deed er zelf ook wel eens een klein beetje worteltjesolvarit door, daar is mijn konijn gek op, op een gegeven moment at ze het dan zo uit het spuitje zonder dat ik haar daar dan voor vast hoefde te pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier gaat dwangvoeren ook vaak moeilijk, en van een schoteltje lukt ook niet.

Wat hier wel werkt is het "papje" op een plastic lepeltje doen en dan likken ze het er zo af.

Je hebt nu Ccritical Care begrijp ik?

Da's natuurlijk ook weer iets nieuws voor hem.

Probeer anders eens de normale biks (die hij altijd krijgt) tot een papje te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahahaha jaa dat klopt hahaha

tis al een apparte vogel maar dan al helemaal hahaha!

t gaat ondertussen goed met sattie!

hij knabbelt nu nog wel aan zn wondje maar met 1x fluiten na hem is t gestopt;)

ook laat ie eindelijk weer keuteltjes zooo en hoeveel ni te geloven!

heb em vandaag niet kunnen wegen maar doe dit morgen even!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .