Ga naar inhoud

Blacky heeft een abces...


BrokenRaven

Aanbevolen berichten

Helaas lukt het mij niet altijd om 's morgens zelf mijn konijnen te voeren en dan neemt mijn mama de zorg over, maar toen ik gister van mijn werk thuis kwam en kreeg te horen dat Blacky voor de tweede dag niks gedronken of gegeten had heb ik direct actie ondernomen... Ik zag dat zijn onderkaak wel een paar keer zo dik was, dus meteen de spoed dierenarts gebeld en langs gegaan! Hij bleek een abces te hebben, dus vocht afgenomen en open gesneden, ik kon het echt niet aan zien :( . Helaas kon hij me niet verder helpen en moest ik vanmorgen meteen een afspraak maken bij mijn eigen dierenarts. Hij wordt nu onder narcose gebracht en er wordt een foto gemaakt om te kijken of hij nog geopereert kan worden, als dit niet meer gaat moet ik toch de beslissing nemen om hem in te laten slapen, dus nu maar wachten op een telefoontje... Ik ben hier zo kapot van, het arme ding, hij is nog maar 3 jaartjes en ik wilde hem binnenkort laten helpen en aan Blizzy koppelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb nog altijd geen belletje gehad terwijl ik zo graag wil weten hoe het met Blacky gaat :( ! Waarschijnlijk waren zijn tandjes het probleem en is daar door het abces ontstaan, het was in een dag al allemaal zo opgezet enzo dat hij zelf zijn bekje niet meer open krijgt. Volgens de spoed dierenarts moeten al zijn ondertanden getrokken worden en dan heeft dat beestje helemaal geen leven meer. Maar we wachten nog altijd op een belletje, maar wat duurd wachten zo lang...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb nog altijd geen belletje gehad terwijl ik zo graag wil weten hoe het met Blacky gaat :( ! Waarschijnlijk waren zijn tandjes het probleem en is daar door het abces ontstaan, het was in een dag al allemaal zo opgezet enzo dat hij zelf zijn bekje niet meer open krijgt. Volgens de spoed dierenarts moeten al zijn ondertanden getrokken worden en dan heeft dat beestje helemaal geen leven meer. Maar we wachten nog altijd op een belletje, maar wat duurd wachten zo lang...

Hoezo zou hij geen leven hebben zonder tandjes, dat kan toch prima?

Ik zou trouwens gewoon even bellen naar de DA of er al nieuws is, dat wachten is zo vervelend. Sterkte ermee en hopelijk hebben ze er wat aan kunnen doen. Ik zal in ieder geval gaan duimen hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb uiteindelijk zelf gebeld, terwijl de dierenarts mij belde, dus lekker toevallig! Nou, Blacky was onder narcose gebracht en hij heeft niet een, maar vier rontgenfoto's moeten maken. Gebitje zag er prima uit, dus geen abces, maar wel een ontsteking waar ze helaas de reden niet van kunnen vinden. Na mijn werk kon ik hem ophalen en vertelde de assistente mij zelf dingen waar ze niet helemaal uit kwam, ik stond er dus op dat ik de dierenarts zelf te spreken zou krijgen. Heb de foto's mogen zien waar ik heel blij mee was, gebitje zag er idd prima uit en dan zag je die zwelling, in zijn mond begint het ook op te zwellen en dat duwt zijn tong naar boven. Hij heeft nu wel pretnison gekregen en ik heb antibiotica en dwangvoer mee gekregen, mocht het over een week niet beter zijn dan moet ik toch denken aan een tumor en hem als nog in laten slapen! Ik hoop dat de antibiotica aan slaat! Ik heb hem nu lekker op mijn kamer staan zodat ik hem in de gaten kan houden, maar hij zit nu na 3 dagen gelukkig weer flink te drinken en eten doet hij ook, wel met moeite, maar goed...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, vandaag weer bij de dierenarts geweest. Het gezwel was toch niet zo geslonken als ik zelf dacht :( . Verder plast en keuteld hij wel weer dus daar ben ik al heel blij mee :yes: ! Hij drinkt alleen uit een bakje en eet alleen zijn hooi en schijfjes wortel en appel. Heb vandaag toch pijnstilling mee gekregen en zijn oogje was nu ook al onstoken, dus heb ook oogzalf mee gekregen. Volgens de dierenarts moesten we toch nog een aantal dagen vol houden! Ik hoop zo dat het allemaal werkt, want om mijn konijn zo te zien en telkens weer hoop te hebben en dan weer niet dat sloopt me :( !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .