Ga naar inhoud

Bench in gebruik voor ziek konijn


Nienke48

Aanbevolen berichten

Het konijn van mijn schoonzusje en zwager heeft E. cuniculi. Omdat het konijntje zoveel medicijnen krijgt hebben ze besloten haar binnen te gaan houden tot de zomer.

Nu hebben wij voor onze 2 FH's een hondenbench die we gebruiken voor het vervoer van en naar de dierenarts. Deze hebben zij nu tijdelijk in gebruik als binnenhok.

Nu vraag ik mij af: is E. cuniculi besmettelijk? Zo ja, kunnen we straks de bench nog gebruiken voor onze eigen konijnen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm wanneer we de bench terughebben ga ik hem voor de zekerheid maar even ontsmetten met dettol zoals je zei. Beter een x te vaak dan te weinig ontsmet! Moet ik dan ook alle tralies ontsmetten? (zullen er wel eens aan knagen denk ik) of is alleen de vloer zeg maar voldoende?

Nog even een ander vraagje: ze hebben 2 konijntjes, die ander zit er nu ook lekker bij binnen, is het voor het andere konijn dan niet besmettelijk? Die vertoont namelijk helemaal geen klachten ofzo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .