Ga naar inhoud

Zorg na castratie


Jazz&Ik

Aanbevolen berichten

hai,

Jaimy wil graag een vriendinnetje, dus wil ik binnekort een afspraak maken voor castratie..

Nou ben ik aan t kijken naar een geschikt moment, en vraag me hoelang jaimy me nodig heeft; of ik vrij moet nemen de dag na castratie bv. of zelfs 2 dagen daarna..

Wat is jullie ervaring daarmee?

Jaimy is trouwens al ietsjes ouder, van 2008.. weet niet of dit veel uitmaakt?

bedankt al vast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zorg wel altijd dat ik er op de dag zelf ben, dat ik 's avonds niet weg hoef. zodat ik in de gaten kan houden of hij goed eet , keutelt etc. Bij mijn twee rammen duurde het ongeveer 2 dagen voordat ze weer helemaal de oude waren. Ze aten wel hoor, maar waren nog wat stil. Maar ben niet 2 dagen weg gebleven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bracht Ollie de dag van de operatie weg en ging dan werken en s'middags weer ophalen.De 2 dagen erna ben ik thuis geweest....Volgens mij heb ik hem toen op vrijdag laten helpen en zaterdag en zondag thuis geweest...Zorg dan wel dat als er iets is je in het weekend de DA kan bereiken...bij mij was dat geen probleem maar ik weet niet hoe dat bij jouw is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voorkeur gaat uit naar doordeweeks, omdat mn vriend op dinsdag vrij is en we dus alles met de auto kunnen doen..

weet niet of het voor jaimy nu zo prettig is om in een schommelend bakkie te zitten naar de DA.

Als ik werk ben ik van 9 tot 16.00 weg, de rest van de dag heb ik geen verplichtingen dus kan ik thuis blijven..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Sky afgelopen maandag laten helpen. Om 12:00 kon ik hem weer halen in zijn hok gezet en 's avonds gewoon alweer door de kamer laten huppelen helemaal niets van de castratie gemerkt. Was net zo'n dag als elke andere behalve dat hij 3 uurtjes van huis was geweest:wink2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm ik wil je niet bang maken, maar Freek wilde na de castratie niet eten. Ik was blij dat ik een dag vrij had genomen, want ik moest hem dwangvoeren. Na een dag ging het gelukkig alweer zo goed dat hij zelfstandig at en keutelde, maar die ene dag was ik blij dat ik er was!

vreemd want 1 van de voorwaarde dat bij onze DA een konijn na de operatie naar huis mag is dat hij eet voor hij wordt opgehaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier niet over school maar over werk. Ik mag hopen dat je je bij je baan niet 'zomaar even ziek meldt'.

Ik heb de castratie van onze voedster a.s. donderdag gepland, dan ben ik vrij en vrijdag ook. Voor mijn eigen gevoel vind ik het gewoon fijn om er te zijn. Maar voor een voedster is de operatie ook ingrijpender.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee inderdaad, ziek melden dat doe ik alleen maar als ik echt ziek ben!

Ik werk op een (zorg)manege, dus mensen snappen daar dat gezondheid van een dier belangrijk is! (tenminste, daar ga ik van uit ;))

Ik heb geen 2 dagen achter elkaar vrij, dat is best lastig! en daarnaast ben ik afhankelijk van mijn vriend zn vrije dag voor vervoer :<

Ik til de casteratie zowieso nog even over de vakantie heen, geeft wat meer rust voor jaimy.. en daarna ga ik gewoon hopen dat er geen rare dingen gebeuren.. gebeurt dat wel, dan overleg ik gewoon op t werk en vinden we vast wel een oplossing!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je in het weekend ook werken? Zo niet, dan zou op een vrijdag het handigste zijn. Misschien is het mogelijk om vrijdagochtend Jaimy weg te brengen, na je werk op te halen en dan alleen de maandag nĆ” het weekend vrij te vragen. Maar weet niet of dat kan met je werktijden :)

En ik mag hopen dat ze het op je werk snappen inderdaad ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals ik al zei, heb ik nooit 2 dagen achter elkaar vrij ;)

'ik werk ook op zaterdag, en maandag is nou net een dag dat ik moeilijk vrij kan vragen/wil vragen.

En ik ben afhankelijk van mn vriend mbt vervoer, dus alleen dinsdag is een optie.

maar we gaan het gewoon zo proberen, en mocht het niet goed gaan dan neem ik alsnog vrij op woensdag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was na de sterilisatie gelukkig thuis. Het was meer voor mezelf denk ik dat ik Winnie in de gaten wou houden, omdat ze ook pas heel laat ging eten en drinken...

Dat heeft mij wel meer rust gegeven!

Je kunt anders toch misschien iemand vragen die even gaat kijken hoe het gaat met Jaimy? Die kan misschien wat eten/ drinken geven (misschien dwangvoeren als ie niks eet..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .