Ga naar inhoud

wat heeft mijn konijntje


jessebelle3

Aanbevolen berichten

hallo, ik ben Jessie en ik heb mijn konijntje nu een week en een half. Het is een teddy dwergje en heet Moyo. Nu kom ik terug van weekend en merk ik op dat zijn oogleden rood zien en er komt dik wit achtig uit, ook de streek rond zijn neusje is wat geel verkleurd. Weten jullie soms wat mijn nijntje heeft?

groetjes jessie

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is een dierenarts voor kleine huisdieren en gevogelte. ik heb er mijn stage gedaan en heb wel een paar konijnen tegengekomen. en zijn assistente (ook dierenarts van beroep) is nu een cursus van konijnen en knaagdieren aan het volgen. Kheb ook gelezen dat het een traanoog kan zijn. zou dit kunnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo ik heb een bezoek gebracht aan de dierenarts. Mijn konijntje heeft snot (spijtig genoeg). Ik moet hem nu 6 dagen antibiotica inspuiten en oogzalf in zijn oogje doen. Ik hoop dat hij vlug beter wordt en dat hij volledig zal genezen. Want snot is echt lastig te genezen. Wat is jullie ervaring hiermee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel succes met je konijntje! Ik heb nog nooit ene konijntje met snot gehad, maar wel met myx en ik wil je toch even vertellen dat het echt niet hoeft dat de oren en neus en ogen opgezwollen zijn. Het kon heel goed dat je konijnjte myx had, want het begint met rode ogen (althans, dat wij bij mijn konijnen) en later worden die vieser en meer opgezwollen maar op het begin zeker niet. En daarna kwam het neusje en voor de rest niets.. Nouja, het geslacht werd heeel langzaam dikker!

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm kweet niet juist welke het is maar ik moet deze via injectie toedienen. En aangezien ik dierenzorg doe mag ik deze zelf inspuiten. hij heeft bij de dierenarts zelf ook nog een spuit antibiotica gekregen dus het is ook een kuur van 7 dagen. Ik heb nu net zijn tweede gegeven (khoop dat ik het goed gedaan heb) en zalf in zijn oog gedaan. Ik hoop dat het ook over gaat zijn na deze kuur. er is ook een staal naar het lab gegaan om te zien of het pasteurella is en of de AB zwaar genoeg is en zoniet dan moet ik naar andere overstappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .