jessebelle3 Geplaatst: 7 februari 2010 Delen Geplaatst: 7 februari 2010 hallo, ik ben Jessie en ik heb mijn konijntje nu een week en een half. Het is een teddy dwergje en heet Moyo. Nu kom ik terug van weekend en merk ik op dat zijn oogleden rood zien en er komt dik wit achtig uit, ook de streek rond zijn neusje is wat geel verkleurd. Weten jullie soms wat mijn nijntje heeft? groetjes jessie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nathalie b Geplaatst: 7 februari 2010 Delen Geplaatst: 7 februari 2010 Je konijntje is duidelijk ziek en ik zou er snel mee naar een DA gaan.Eet hij/zij nog goed en keuteld het nog? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 7 februari 2010 Delen Geplaatst: 7 februari 2010 Ik zou inderdaad naar de dierenarts gaan, klinkt niet zo goed.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jessebelle3 Geplaatst: 7 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2010 dat ben ik van plan ook morgenvroeg bel ik direct om een afspraak te maken. Hij eet nog enorm goed en zijn keuteltjes zijn normaal, hij is levendig spring vrolijk in het rond. in huis springt hij ook alle kanten op. Ik weet het niet maar ben er echt niet gerust in Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cynne Geplaatst: 7 februari 2010 Delen Geplaatst: 7 februari 2010 Is dat geen verschijnsel van bij myxomatose? Kan er naast zitten ook hoor maar als ik gelijk heb is het niet best.Zowieso dierenarts en zo snel mogelijk! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nathalie b Geplaatst: 7 februari 2010 Delen Geplaatst: 7 februari 2010 Veel succes morgen bij de DA! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jessebelle3 Geplaatst: 7 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2010 ja khoop het ook niet hoor, maar bij myxomatose zijn de ogleden de lippen en de oren opgezwollen, deze zien gewoon rood (de oogjes) en de lippen en de oortjes zijn nog normaal, ik hoop echt dat het te genezen is Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nathalie b Geplaatst: 7 februari 2010 Delen Geplaatst: 7 februari 2010 Kan misschien ook gebitspoblemen.snot of dergelijke zijn....niet gelijk van het ergste uitgaan hoor!Ga je naar een KK DA ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jessebelle3 Geplaatst: 7 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2010 het is een dierenarts voor kleine huisdieren en gevogelte. ik heb er mijn stage gedaan en heb wel een paar konijnen tegengekomen. en zijn assistente (ook dierenarts van beroep) is nu een cursus van konijnen en knaagdieren aan het volgen. Kheb ook gelezen dat het een traanoog kan zijn. zou dit kunnen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jessebelle3 Geplaatst: 9 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2010 zo ik heb een bezoek gebracht aan de dierenarts. Mijn konijntje heeft snot (spijtig genoeg). Ik moet hem nu 6 dagen antibiotica inspuiten en oogzalf in zijn oogje doen. Ik hoop dat hij vlug beter wordt en dat hij volledig zal genezen. Want snot is echt lastig te genezen. Wat is jullie ervaring hiermee? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 9 februari 2010 Delen Geplaatst: 9 februari 2010 Veel succes met je konijntje! Ik heb nog nooit ene konijntje met snot gehad, maar wel met myx en ik wil je toch even vertellen dat het echt niet hoeft dat de oren en neus en ogen opgezwollen zijn. Het kon heel goed dat je konijnjte myx had, want het begint met rode ogen (althans, dat wij bij mijn konijnen) en later worden die vieser en meer opgezwollen maar op het begin zeker niet. En daarna kwam het neusje en voor de rest niets.. Nouja, het geslacht werd heeel langzaam dikker! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jessebelle3 Geplaatst: 9 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2010 ow, dat wist ik niet kvind het heel erg voor jou, stomme ziekte eigenlijk. Als ik het zeker weet dat mijn nijntje beter is laat ik hem direct inenten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 9 februari 2010 Delen Geplaatst: 9 februari 2010 Het was echt heel erg ja, ben er 5 konijntjes aan verloren.. het is gewoon zo besmettelijk! Dus ik ga mijn konijntjes ook in laten enten! Maar dan is het alsnog niet zo dat ze het niet kunnen krijgen hoor, alleen de kans is veel kleiner en als ze het hebben is de kans op overleving veeeel groter! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jessebelle3 Geplaatst: 9 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2010 oh, ik vind het zo erg voor jou. Gelukkig zijn er nu al innentingen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snoef Geplaatst: 10 februari 2010 Delen Geplaatst: 10 februari 2010 Wat voorn AB heb je gekregen? Want orale AB voor slechts 6 dagen voor zoiets hardnekkigs als snot, lijkt me wat weinig. Of ik moet me weer eens grondig vergissen :mdr: iig sterkte met je beestje! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amatjuh Geplaatst: 10 februari 2010 Delen Geplaatst: 10 februari 2010 Ik heb voor mijn konijnen toen ook maar voor 7 dagen AB gehad en daarna was het ook over dus schijnt toch lang genoeg te zijn Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jessebelle3 Geplaatst: 10 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2010 uhm kweet niet juist welke het is maar ik moet deze via injectie toedienen. En aangezien ik dierenzorg doe mag ik deze zelf inspuiten. hij heeft bij de dierenarts zelf ook nog een spuit antibiotica gekregen dus het is ook een kuur van 7 dagen. Ik heb nu net zijn tweede gegeven (khoop dat ik het goed gedaan heb) en zalf in zijn oog gedaan. Ik hoop dat het ook over gaat zijn na deze kuur. er is ook een staal naar het lab gegaan om te zien of het pasteurella is en of de AB zwaar genoeg is en zoniet dan moet ik naar andere overstappen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jessebelle3 Geplaatst: 18 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2010 hoi iedereen, mijn konijntje is intussen al beter enkel de rechter kant nog een beetje en zijn oogje nog een beetje rood maar hij is veel actiever en eet net als een olifant Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten