Ga naar inhoud

Verschillende groente


stampertje2009

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje mijn konijn heeft vaker last van de darmen. We zijn ook dan naar de dierenarts al geweest. Het is al vaak voor gekomen dat hij letterlijk doodziek was en de arts heeft ook al diverse spuiten gegeven. We hebben ook medicijnen gekregen. We hebben onderzoek laten doen en het kwam dus door de groente dat hij vaker diarree krijgt. Het enige wat hij nog verdraagt is wortel maar dat mogen ze niet te veel hebben want er zit te veel suiker in. Ik durf eigenlijk ook niet te veel te expermiteren omdat er zo groot risico aan zit. We geven wel sinds veel verschillende soorten hooi en brandnetel. Veel natuurlijke producten zeg maar.

Mijn vraag is heeft iemand goede ideeen voor mijn stampertje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat mijn donar uniek was met zn darmpjes, maar nee dus....

Die van mij mag ook geen groente, krijgt ie ook diarree van, dus idd helaas voor de andere nijnen, geen groente meer! Ik geef de andere nijnen wel eens een klein stukje, zodat ze het direct opeten en het niet blijft liggen voor meneer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om eerlijk te zijn krijgen mijn 2 konijnen iedere dag 1 winterwortel (en dan wel nog andere groente erbij) en ze doen het er super op en komen niks bij etc.. ze krijgen dit al meer dan jaar!!! Een vriendin van mij geeft haar konijnen alleen maar winterwortelen; daar krijgen de lotaringen 2 winterwortels per dag en de andere konijnen 1 wortel per dag. En haar konijnen zijn al ouder dan 5 jaar

Dus waarom zou je hem niet iedere dag een stuk winterwortel geven? Als dit het enige is wat hij kan verdragen en je wilt hem toch wat groente geven, zou ik het gewoon doen! Wel winterwortelen pakken want hier zit de minste suiker in. Dan zou je bijvoorbeeld een 1/3 tot een 1/2 winter wortel per dag kunnen geven.. tjah de maten van de wortel kunnen flink verschillen haha

aangepast door anke1985
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .