Ga naar inhoud

Vochtig hooi?


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal:)

Ik heb sinds een tijdje last van het feit dat het hooi in de ruif zo ontzettend vochtig word 's nachts, waardoor ze het niet meer willen eten.

En dat vind het zonde van mn hooi. Hoe kan ik dit oplossen?

Ze 's nachts geen hooi geven lijkt me niet zo'n goed idee, maar aan de andere kant, ze eten het toch niet als het vochtig wordt.

Iemand tips of oplossingen?

Groetjes, Madammie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb binnen en buiten hooi. Buiten in een hooibal, binnen ook in een hooibal en een bloempot die op z'n zijkant ligt. Zo kunnen ze zelf kijken waar ze van eten. Tsja en als het dan regent en je hooi buiten nat is en ze eten het niet.....dan maar nieuw hooi erin. Tenzij je het kan afdekken en het niet nat wordt zou ik niet weten wat je eraan moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een dichte of open ruif? anders een hooibal midden in het hok leggen?

mijn konijnen eten juist beter hooi als het iets vochtig is..:he:

Dan gaat het vaak ook wat sterker ruiken, daardoor eten konijnen het soms gauwer.. :yes: Het wordt ook wel aangeraden met slechte hooi eters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het hooi in een ruif, omdat ze het anders door het hele hok verspreiden en het helemaal niet meer eten.

De ruif hangt aan het gaaswerk op de bovenste verdieping, 's nachts hang ik een gordijntje daarvoor.

Even voor de duidelijkheid: Het word niet nat van de regen oid, maar van de dauw ed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .