Ga naar inhoud

Roxy && Yüna weer ziek..


raylaatje

Aanbevolen berichten

Vorige week zag ik al een paar x dat Yüna haar kop scheef had maar verder was ze super vrolijk, roxy was gewoon nog super vrolijk.

Ik liet ze vanochtend los, maar Rox. valt de hele tijd om en kan de kop niet eens meer recht krijgen, dus net de dierenarts gebeld en we kunnen er over een half uurtje heen..

Duimen jullie mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Sterkte!

Wil je de behandeling van de laatste keer eens opschrijven?

En hoelang is dat geleden?

Zijn ze ondertussen nog door iets anders ziek geworden of hebben ze door iets mogelijk een verminderde weerstand gehad?

Ik heb Yüna nog maar sinds half november. Toen ik haar kreeg had ze op 1 week na 2 maand panacur gehad, in het begin dat ze dus ziek was is ze drie dagen voor injecties(ik heb geen idee welke, dit zou ik wel voor je kunnen navragen) bij de dierenarts geweest.

Toen ik haar kreeg had ze er dus bijna 2 maand Panacur opzitten, ik moest nog doorgaan tot de laatste week van December.. in totaal heeft ze dus 3 maand panacur gehad en er wat bloedonderzoeken op zitten.

Dat ze behandelt was is nu dus dik een maand geleden.

Nu heb ik Panacur meegekregen voor een maand tijd en dan zou ik eigelijk moeten terugkomen als het op was.. maar ze is zo stil én eet sinds zondagochtend niet meer zelf dat we vanavond even naar de dierenarts gaan..

Ze is zover ik weet niet ondertussen ergends anders ziek van geworden of een verminderde weerstand van gekregen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft 2 maand panacur gehad. Enig idee welke dosis, concentratie van de gebruikte versie van panacur en wat haar gewicht is?

Injecties waren hoogstwaarschijnlijk dexamethason.

Het is héél ongebruikelijk dat EC zo snel terug komt, zeker na 3 maand panacur.

3 maand panacur is zelfs al erg vreemd... dat is erg lang...dan zijn de kans op neveneffecten ook groter...

Het is zelfs mogelijk dat die ervoor gezorgd hebben dat ze het nu zo snel terug heeft.

Dubbel hé... maar langdurig geven van fenbendazol (werkzame stof in panacur) kan een mogelijk negatief effect hebben op het immuumsysteem.

Weet je wat er toen is uitgesloten voor de diagnose EC is gesteld?

En voor wat de bloedonderzoeken waren en wat er uit is gekomen?

Je zou met je DA nog kunnen bespreken om haar bloedwaarden (hematocriet, witte bloedcellen,.... die dingen) te laten controleren.

aangepast door zwarte panter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft 2 maand panacur gehad. Enig idee welke dosis, concentratie van de gebruikte versie van panacur en wat haar gewicht is?

Injecties waren hoogstwaarschijnlijk dexamethason.

Het is héél ongebruikelijk dat EC zo snel terug komt, zeker na 3 maand panacur.

3 maand panacur is zelfs al erg vreemd... dat is erg lang...dan zijn de kans op neveneffecten ook groter...

Het is zelfs mogelijk dat die ervoor gezorgd hebben dat ze het nu zo snel terug heeft.

Dubbel hé... maar langdurig geven van fenbendazol (werkzame stof in panacur) kan een mogelijk negatief effect hebben op het immuumsysteem.

Weet je wat er toen is uitgesloten voor de diagnose EC is gesteld?

En voor wat de bloedonderzoeken waren en wat er uit is gekomen?

Je zou met je DA nog kunnen bespreken om haar bloedwaarden (hematocriet, witte bloedcellen,.... die dingen) te laten controleren.

we zijn net terug van de dierenarts, Yüna's buikje voelde goed en ze had geen haakjes dus opzich zou ze gewoon kunnen eten.. ik heb nu weer dwangvoer meegekregen(andere was op) dus daar gaan we dan nog maar even gezellig mee door.

Yüna weegt 2.8 kilo(ze is trouwens nu weer kaal, toen we zondag wogen niet!) en ik moet haar 2,2 (vloeibaar wittig) panacur geven in de bek.

Toen ik haar kreeg, toen had ze inderdaad nog een erg scheve kop, toen ik toen stopte met de panacur was dat zo goed als over.

Ik weet ook niet wat voor bloedonderzoeken ze gehad heeft, en wat er uitgekomen is, dit heb ik toen ook niet gevraagt, ik heb je berichtje te laat gelezen, maar ik moest morgen nog even bellen dan kan ik het wel voor je vragen als je wil?

maar zoals jij nu zegt, omdat ze al 3 maand panacur had gehad, mag ze dan nu eigelijk geen panacur? of juist wel, en hoeveel dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken erg weinig DA'en die zo lang behandelen.

Maar als ze nu idd echt terug last heeft van de EC kan je moeilijk anders dan panacur geven.

Maar het lijkt me opzich wel verstandig om haar bloedwaarden te laten controleren of dat op z'n minst eens bij de DA aan te kaarten.

Stel dat de lange kuur panacur vorige keer idd een negatief effect heeft gehad en haar bloedwaarden daardoor slecht zijn zal je dingen moeten gaan afwegen en kijken wat je nog extra kan doen.

Indien het zo is, zal ze dan ook vatbaarder zijn voor andere dingen...dus moet je extra oplettend zijn en niet alles op de EC willen steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken erg weinig DA'en die zo lang behandelen.

Maar als ze nu idd echt terug last heeft van de EC kan je moeilijk anders dan panacur geven.

Maar het lijkt me opzich wel verstandig om haar bloedwaarden te laten controleren of dat op z'n minst eens bij de DA aan te kaarten.

Stel dat de lange kuur panacur vorige keer idd een negatief effect heeft gehad en haar bloedwaarden daardoor slecht zijn zal je dingen moeten gaan afwegen en kijken wat je nog extra kan doen.

Indien het zo is, zal ze dan ook vatbaarder zijn voor andere dingen...dus moet je extra oplettend zijn en niet alles op de EC willen steken.

ik moet morgen de dierenarts toch bellen, dus dan zal ik dit ook zeker aankaarten!:yes: dankjewel!

Ãls haar bloedwaarden slecht zijn, wat zou je dan nog aan extra's kunnen doen?:$

Ik heb haar net nog wat groen aangeboden maar dat wou ze nog steeds niet hebben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je in dat geval mogelijk kan doen, moest het zo zijn?

Stabilizeren in elk geval...

Soms wordt er ook een bepaald supplement gegeven. Iets redelijk nieuw, maar tot nu toe lijkt het goede resultaten te hebben.

Soms wordt er een breedspectrum AB gegeven om de kans op secundaire problemen die daardoor kunnen gaan komen te verkleinen.

En zo zijn er nog wel dingen...

Maar mss zijn bij haar de bloedwaarden nog wel gewoon oké en heeft ze geen last gehad van de mogelijke (met nadruk op mogelijke...hoeft natuurlijk niet) neveneffecten.

Succes!

Hier wordt geduimd voor Yüna.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb net de dierenarts gebeld, Ik heb het gehad over eventueel bloedonderzoek, maar dat vond ie nu in iedergeval niet nodig, ik moest gewoon doorgaan met die panacur.

over een maandje moeten we weerkomen en dan zouden we dan misschien haar bloed nog kunnen laten onderzoeken..

ze eet trouwens nog steeds niet zelf.. wat kan ik haar nog meer aanbieden waardoor ze misschien wel weer ozu kunnen gaan beginnen met eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .