Ga naar inhoud

Welke SS?


chantal40

Aanbevolen berichten

Help!

Vandaag heb ik onze nieuwe bewoner opgehaald, en deze meneer heeft wat probleempjes.

Ten eeste, is hij wat te dik, en moet er wat gewicht af. Daarnaast heeft hij zwakke darmen. Nu kreeg hij bij de opvang SS, ik weet alleen niet welke :s

Mijn collega heeft er een briefje bij gedaan met het volgende:

Supreme science selective rabbit (aniseed, fenugreek flavour)

"groene zak"

Iemand een idee welke science selective ik moet hebben? Ik kan drie groene zakken vinden? mature, "gewoon" en junior....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er staat dat het Supreme science selective rabbit is dan is het echt die gewone. Supreme science selective junior: voor jonge konijnen

Supreme science selective rabbit: voor de meeste konijnen (de normale)

Supreme science selective mature: voor konijnen die op leeftijd zijn

Ik weet niet hoe oud hij is, maar de meeste konijnen die ss krijgen hebben rabbit en als dat er bij stond dan zal hij die wel gehad hebben. Die andere zijn ook veel moeilijker te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mature is ook een beetje een andere samenstelling. Meer vezels en volgens mij ook meer eiwit.

En hij stinkt.

De Mature ruikt echt vies.

Hoe oud is je konijn? Als hij jonger dan 6 is, en ouder dan een week of 16, kreeg hij de gewone.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik postte net even te laat;)

Normaal gesproken zou ik je Hope Farms aanraden. Dat is minstens net zo goed, maar dan 3x goedkoper. Maar ivm met zijn darmen zou ik misschien toch op SS blijven..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd, ik ben ook huiverig om over te gaan, het probleem is alleen dat we drie nijnen hebben... De twee mannen zitten nu bij elkaar (hebben ze zelf gedaan, zie mijn post in gedrag "help, mijn ram heeft de koppeling verpest?) en mn voedster zit gewoon buiten.

Alle drie de nijnen komen straks (hopelijk!!!) bij elkaar, en er komt waarschijnlijk nog een tweede vrouw bij.... dus dat wordt wel erg kostbaar, vier nijnen SS voeren :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm..dat snap ik.

En zolang hij nog alleen zit SS voeren, en dan een week of 2 van te voren heel langzaam overstappen op iets anders? Dan kun je zien hoe zijn darmen reageren, en mocht het dan toch fout gaan, rest er weinig dan op de SS blijven.

Zoals ik al zei zou ik je normaal gesproken HF aanraden ivm met de prijs/kwaliteit verhouding, maar ik vraag me af of er misschien iets vergelijkbaars is voor konijnen met gevoelige darmen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle drie de nijnen komen straks (hopelijk!!!) bij elkaar, en er komt waarschijnlijk nog een tweede vrouw bij.... dus dat wordt wel erg kostbaar, vier nijnen SS voeren :s

Ik zou zowieso zakken van 10 kg kopen. Ik voer nu drie konijnen ss en in het voorjaar worden dat er 4, waarvan 2 FH. Voor 10 kg betaal ik 38 euro als je kleine zakken koopt van 1,5 kg dan betaal je uiteindelijk 60 euro voor 10 kg. Dat scheelt heel veel, om nog maar niet te spreken wat het zou kosten als je die minizakjes van 300g koopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien eens kijken op dewelpenhoeve.nl? Ik denk dat via internet bestellen al snel goedkoper is dan in een winkel. Maar daar heb ik verder geen ervaring mee, daar ik mijn konijnen geen SS voer;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat hij op dewelpenhoeve 35 euro kost.

Daar komt tot 30 kg 6.25 verzendkosten bij.

Dus als je slim bent bestel je meerdere zakken zodat je de verzendkosten optimaal benut.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .