Ga naar inhoud

tips voor het geven van antibiotica


S.RAM

Aanbevolen berichten

hallo,

zoals jullie kunnen lezen bij mijn vorige forum (vermagering konijn) heb ik weer een aantal kuurtjes meegekregen..

mijn konijn heeft een karakter dat hij eigenlijk alleen maar doet wat hij wil en wanneer hij het wil:mdr: ik heb een aantal dingen geprobeerd zoals de antibiotica mengen met babyvoeding (wat niet egt een succes bleek te zijn), fruit en door het drinkwater..

nu wil ik van jullie weten hoe jullie het geven want mijn konijn is een moeilijke..

tips zijn welkom!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik deed de antibiotica in een aardbei die ik uitholde...

Heb het ook nog een tijdje op een stukje brood gedaan, maar dat viel toch minder in de smaak.

En we kwamen om in de aardbeien afgelopen zomer, dus dat was wel een succesnummer hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij wikkelen ons konijn in een handdoek, die van ons heeft ook nogal een karakter ;) Wel redelijk strak inwikkelen (niet te strak natuurlijk, maar zodat de pootjes goed tegen het lichaam aan zitten) En dan kan de ene het konijn wat ophouden, en de ander het in zn bekje spuiten...

Het wil bij ons ook nog wel eens, dat we het er in krijgen zonder handdoek, dan "duwt" mijn man het konijn naar beneden, hij zit dan op een kussen, en ik hou het kopje scheef terwijl ik de AB erin spuit.... Maar dit wil bij ons bijna nooit, dus de handdoek is dan wel een uitkomst!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij deed dat ook echt niet hoor. Daar moest grof geweld aan te pas komen als je wilde proberen het spuitje in haar mond te werken. (en dan met 2 mensen en een konijn gewikkelt in een handdoek..)

Met een aardbei en lieve woordjes kwam ik veel verder:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja haha... mijn konijn is FH dus veels te sterk, die wilt totaal geen spuit in zn bekje hebben, rent meteen weg, verzet zich hevig..

Die van mij was ter grootte van een flinke NHD...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt misschien belachelijk, maar ik ga op de grond op m'n knieen zitten met het konijn tussen m'n benen. Dan pak ik 'm bij z'n nekvel en dwing z'n hoofdje een beetje scheef. En dan dus snel de spuit erin. Dit werkt bij mij 10x beter dan een handdoek of iets lekkers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werkt de handdoek bij alle konijnen, behalve Ibi. Die bijt meteen van zich af. Bij haar deed ik de AB op een blad andijvie en dat blad maakte ik dan een soort enveloppe van, dus goed een paar keer dubbelvouwen. Dit houd ik dan voor haar vast en dan hapt ze er zelf van. Werkt perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik wikkel ze in een handdoek, in principe werkt dat altijd wel. Het mogen dan sterke, pittige beestjes zijn, jij bent altijd sterker hoor ;) met z'n tweeën doen is wél aan te raden.

Maar met Indy hoeft het na een paar weken ook niet meer zo, dan blijft hij ook gewoon zitten. 't Is ook zo'n schat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij hield Moon er ook absoluut niet van om medicijnen te krijgen en opgepakt te worden. Ze is 3 kilo en ook behoorlijk sterk. In een handdoek wikkelen zag ik niet bepaald zitten, dus heb ik wat anders bedacht.

Wat bij mij echt heel goed werkte:

Ik zette haar in een grote afwasteil met een handdoek op de bodem (voor grip, anders glijdt ze weg). Die afwasteil nam ik op schoot (ze zat in de teil en niet op schoot voor haar gevoel was dat minder eng). Ik boog wat over d'r heen zodat ze niet zomaar weg kon springen. Dan hield ik met 1 hand d'r kop vast en tilde die wat omhoog. Met de andere hand spuit aan de zijkant in de bek inbrengen, en klaar is kees!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zit met hetzelfde probleem. Ik rol Stimpy in een handdoek maar dan nog is het een gevecht om het binnen te krijgen, meneer trekt zijn hoofd in :| en verstopt zich. Ik moet de handdoek ook echt strak om hem heen binden.

Ik denk dat ik eens iets van bovenstaande methodes ga proberen, anders haal ik een Olvarit potje en stop het daarbij, iemand daar ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had een franse hangoor die ook antibiotica moest hebben en ik kreeg het met geen man of paard toegedient.

ik heb het toen op een stukje brood gespoten en dat ging er elkekeer met smaak in zonder problemen.

alleen bij mij heeft het niet mogen baten en is mijn fransoos alsnog overleden.

succes met je konijntje ik hoop dat ie gauw beter wordt.

groetjes tamara. :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het net op een stukje brood gedaan maar meneertje heeft alles opgegeten behalve het stukje waar de ab op zat :|

ik hield het stukje brood zelf vast met het stukje waar de ab op zat naar hem toe en zo at hij het hele stukje brood op uit mijn hand want hij wou het graag hebben telkens als hij het pakte brak er een stukje af en zo heeft mijn konijn zijn hele stukje brood toch op gegeten.

ik wil daarmee zeggen misschien als je het blijft vasthouden dat ie het dan toch opeet en dan probeer je hem eerst het stukje te voeren waar de ab op zit.

succes.

ik hoop dat het lukt.

groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

iedereen bedankt voor de tips!

ik zelf heb wel ervaring met olvarit... bij mijn vorige konijntje... daar mengde ik al het antibiotica mee en zij vond dat erg lekker... bij haar had ik dan ook totaal geen problemen met het geven van antibiotica...

olvarit is inderdaad erg handig.. dus dat kan je idd proberen..

mijn fh wilt dat dus alleen niet...:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .