Ga naar inhoud

Fred - castratie 28 januari


Dollie

Aanbevolen berichten

Mss piepte hij van de pijn.

Pijnstilling werkt maar 12 uur bij een konijn, vanwege hun snelle metabolisme.

Eigenlijk moet je Fred nog een aantal dagen pijnstilling geven., want zeer waarschijnlijk heeft hij 's nachts pijn gekregen toen de pijnstilling was uitgewerkt.

Konijnen krijgen na een operatie altijd pijnstilling toegediend.

Fijn dat Fred de operatie goed doorstaan is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja, dat gaf ik zelf ook al aan, maar het was écht zijn ademhaling die piepte, niet hijzelf. Dat klinkt een beetje raar zoals het er nu staat, maar ik denk dat er duidelijk wel verschil in zit. En zeker aangezien hij daarna weer vrolijk of ging eten of ging graven leek het me echt niet dat hij pijn had.

PFf echt, wát een lawaaimaker.. :whistle2: ga nu even weer bij hem kijken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm ik denk dat ie echt z'n vertrouwen in mij even weer moet hervinden.. En dan doe ik hem over twee weken nóg zoiets aan (ja, een vriendinnetje is geweldig maar zeker dat uur heen gaat hij NIET leuk vinden, en je kunt ze ook zo moeilijk uitleggen dat het allemaal wel goedkomt hè..) en daarna laat ik hem een week alleen.. Hmm.. Misschien dat ik tegen de zomer weer normaal met hem kan omgaan. :P

Nee maar toen ik net de garage binnenkwam, zat hij in zijn (mini)rennetje, maar hij schoot gelijk zijn reismandje in. Hij heeft wel van de gedroogde kruiden gegeten, ook nog wat groente en misschien zelfs wat biksjes.. Dus de kruiden aangevult.

Verder lagen er wat keuteltjes, niet veel maar toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even een stukje appel (ben een taart aan het bakken haha :P) gebracht, hij schoot gelijk weer het mandje in.. Maar heeft wel goed gekeutelt en weer een hoop gedroogde kruiden en een beetje groente gegeten en zo te zien ook wel wat biksjes. Had er 22 neergelegt, als de taart in de oven staat ga ik weer even kijken. Zal dan even tellen. :P:$

Overigens zal ie ook wel wat hooi gegeten hebben maar lastig te zeggen.. Vannacht in elk geval wel, had de hooibal op de grond gelegt (ophangen ging wat moeilijk) een lawaai dat het maakte.. -.-' :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik telde nu 18 SSjes, het stukje appel was op.. En toen ik alle kruidenbakjes pakte en daarmee naast de ren ging zitten kwam hij er gelijk weer uit (was gauw z'n reismandje ingeschoten toen ik er aan kwam net als net) en is rustig blijven zitten terwijl ik met die kruiden bezig was. Toen ik me opeens bedacht dat zijn hooibal nog in de ren op de grond lag, maar dat die prima opgehangen kon worden (en dus de hooibal oppakte) schrok hij en schoot hij het mandje weer in maar kwam er gelijk uit toen de hooibal hing en ik weer ging zitten. We maken alweer vorderingen, mooi. Heeft me heel wat tijd gekost om te komen waar we twee dagen geleden nog waren, dus dat ik niet overnieuw hoef te beginnen is wel fijn.

Had hij gisteren trouwens ook wel, als ik rustig bij hem ging zitten bleef hij stil zitten, en als ik, terwijl ik gewoon op dezelfde plek zat, met wat bezig was (kleding opvouwen ofzo) was het prima, ging hij rustig zijn gang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoiets zei mijn broertje ook al. :he:

Keutelt nog steeds goed en heeft weer een hoop biksjes (en een stukje wortel, wat een verwennerij :$) gegeten.

Heb z'n balletjes (eh.. what's left of them :$) ook even bekeken, ziet er goed rustig uit, wel wat dik.. Tenminste, je zou verwachten dat een lege balzak er eh, leeg uit zou zien maar dat doen ze (nog) niet. Nu hebben ze gisteren niks gezegt over het verwijderen van hechtingen oid en ik heb er ook niet naar gevraagd. Ik zie alleen wel duidelijk hechtingen zitten. Dat zullen dan zeker oplosbare hechtingen zijn? Lijkt me toch niet dat ze 'even vergeten' zijn te noemen dat de hechtingen nog verwijderd moeten worden over x aantal dagen..

Al hebben ze ook niks gezegt over hoe lang hij nog vruchtbaar is, misschien ook wat slordig. Ik heb er bewust niet naar gevraagd; ik hou toch twee weken aan, als mijn moeder zou horen dat het er zes (oid) zijn dan weet ik niet wat zíj aan wil houden.. En het is me inmiddels duidelijk (van het forum) dat de dierenartsen het er nog niet over eens zijn.. :P

Nadat ik z'n (voormalige) balletjes bekeken had kroop ie nog even tegen me aan terwijl ik 'm op de arm had, dus volgens mij heeft ie me al vergeven :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja gelukkig wel :D er mocht ook wel eens iets helemaal goed gaan na alles wat we nu gehad hebben haha. Ga nu ook weer over op normaal voeren, als het niet helemaal lekker gaat kan het me niet schelen zolang ze maar eten, maar meneer eet weinig hooi nu hij overal uit kan kiezen, hij krijgt straks een normale portie groente en vanaf morgen dus ook weer gewoon 25 gram biks.

Hij gaat morgen ook weer naar buiten, maar ik geef hem eerst alleen de bovenverdieping denk ik. Nog een paar daagjes rustig aan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar als je het zeker wilt weten zou je even kunne bellen natuurlijk

Doe ik idd even denk ik; beter een telefoontje voor de zekerheid dan over een aantal weken met spoed naar de DA omdat de boel gaat ontsteken ofzo.

Hij heeft het vannacht ook prima gedaan, zal zo zijn balletjes nog even weer bekijken of dat ook nog goed gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe ik idd even denk ik; beter een telefoontje voor de zekerheid dan over een aantal weken met spoed naar de DA omdat de boel gaat ontsteken ofzo.

Hij heeft het vannacht ook prima gedaan, zal zo zijn balletjes nog even weer bekijken of dat ook nog goed gaat.

Bij Pumbaa & Zazou hoefden de hechtingen ook niet verwijderd te worden.

Deze zijn vanzelf opgelost.

Fijn dat Fred het goed doet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net nog even weer naar z'n balletjes gekeken, nah m'n moeder heeft gekeken want Fred vond het niet leuk, vasthouden én kijken lukte niet.. (Of ik had er een houdgreep van moeten maken en het leek me verstandiger nu maar rustig aan te doen met hem.. Nu lag hij gewoon in mijn armen..) Maar het zag er prima uit. Daarna heb ik 'm naar buiten gebracht; lekker weer in z'n eigen hokje, daar was hij blij mee! Wel met het trapgat dicht, dat vond meneer minder haha. Maar hij moet nog niet te gek doen met die hechtingen.

Ik ga er ook wel van uit dat het oplosbaar hechtdraad is maar stel nou dat.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .