Ga naar inhoud

hooiruif voor buitenhok


renee1986

Aanbevolen berichten

ik wil graag iets van een hooiruif kopen. nu ligt het hooi gewoon los in het hok. Maar eigenlijk is dit niet handig

maar het hok staat buiten. alle hooiruiven die ik zie zijn gewoon open. Het hooi word dan helemaal nat als het zou regenen. en tja dat gebeurd nogal eens in nederland.

Kan het kwaad als het hooi nat word. Waar doen jullie anders het hooi in bij jullie buitenhok?

Link naar reactie
Delen op andere sites

IMG_1892.jpg

Dit is mijn hok hangt nu nog geen hooiruifje in, we gaan verbouwen dan komt er wel eentje. Die wil ik ehh.. Rechtsboven binnen hangen. Aan de tussenwand van het nachthok. Dan hangt het droog.

Verder zijn hooiballetjes (die zie je hier ook wel hangen) misschien een optie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pumbaa & Zazou wonen ook buiten.

Voor hen heb ik een hondenmand gekocht, toen ze nog binnen woonden.

Nu ze buitenwonen heb ik die mand gebombardeerd tot hooimand.

Konijnen doen niets liever dan hooi-eten en keutelen tegelijk, dus dit kunnen ze nu fijn doen ;)

Ik heb van zo'n hooiballetjes in het nachtverblijf hangen.

Daarnaast is hun hok verder helemaal overdekt, waardoor het hooi in de mand ook niet nat wordt.

In jouw geval kun je mss ook een hondenmand kopen of een andere grotere bak, waar je het hooi in kan leggen.

Ik vul dagelijks de mand aan met een verse pluk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien is dit een idee?

http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_kleinedieren/kooiuitrusting/hooiruiven/67371

ook deze zou je aan de achterwand kunnen schroeven, maar deze is aan de bovenkant ook dicht, dus kan er niet direct regen in komen

Die heb ik en hier gaat het prima! Maar als je konijnen echt grote knagers zijn is het niet aan te raden, dan knagen ze die houten latjes die het hooi bijeen houden meteen door!

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ze het snel kapot knagen is dat helaas geen optie. woezel eet al bijna haar hele hok op en rebbel begint ook al mee te doen.

ik heb hok kp5 van de site hier. Houden ze nog wel genoeg ruimte over als ik een ruif in het hok hang.

ze slapen aan de linkerkant. (tja die gekke beesten van mij gebruiken hun nachthok niet ) bij het einde van het trapje zeg maar. in de linker hoek staat het toilet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .