Ga naar inhoud

Indy - nog geen stap verder maar...


Dollie

Aanbevolen berichten

Ik mocht pas om zes uur bellen, maar gelukkig ging om vijf uur de telefoon!!!

Héél lang gesprek gehad: Indy was erg lief geweest, had helemaal geen roesje nodig, op een gegeven moment vielen zijn oogjes zelfs dicht haha. Echt mijn ventje, die zich keurig gedraagd.. :love:

En dan de uitslag, belangrijker natuurlijk...... Hij kon het niet met 100% zekerheid zeggen, maar het lijkt er toch op dat Indy een blaassteen heeft. Er was in elk geval veel dikke, slijmerige urine in de blaas aanwezig, die veel calcium bevatte. DA vindt het dus erg waarschijnlijk dat er een blaassteen zit. Probleem is alleen, dat opereren nogal een risico kan zijn: Als de steen losschiet en in de urinebuis terecht komt is het einde verhaal voor Indy. Wat wel gebeurt met blaasgruis, dat (onder narcose) de blaas leeggeduwt wordt, is dus ook niet verstandig om dezelfde reden (bovendien bijzonder pijnlijk). Hij vond het echt moeilijk wat hij hier nu mee moest, maar uiteindelijk zijn we toch wel tot de conclusie gekomen dat Indy nauwelijks last heeft (alleen van z'n huid) en dat het daarom verstandiger is om op z'n minst af te wachten. Mocht het verergeren, kun je altijd besluiten te opereren. Eén ding staat namelijk wel als een paal boven water voor mij: Mijn konijn lijdt niet. Als we op dát punt komen, laat ik 'm in slapen. Kom ik bij het volgende: Met een spuitje is ie sowieso dood, dus áls het erger wordt kun je net zo goed opereren!

Maar goed. Verder heeft hij alle andere veroorzakers van urinebrand opgenoemt en ook uitgelegt waarom het uitgesloten was, een tumor heeft hij niet gezien, daarvoor is de massa in de blaas te wit. E. cuniculi blijft een twijfelgevalletje, maar áls die hier iets mee van doen heeft, kunnen we toch niet meer doen dan al gedaan is want Indy heeft écht genoeg Panacur gehad om eventuele EC de baas te zijn..

Wat wel van belang is nu, is de calcium inname beperken, Indy's SS Mature bevat eigenlijk nog teveel calcium (0,6%, 0,2% zou genoeg moeten zijn) dus daar moet ik nog wel even mee bezig.. Nou ja, en Indy schoonhouden en ook vooral droog houden. Bovendien zal hij binnen moeten blijven.

Verder.. Ik mag hem straks ophalen, om 10 over half 8 hebben we nog een afspraak, dan konden ze de tijd voor ons nemen en de echobeelden nog even laten zien enzo. Helaas is deze DA nu al naar huis.. Maar hij heeft dus wel de echo gedaan en ik heb ook met hem gebelt, bovendien is de DA die ik zo te zien krijg bij de echo geweest. Ben echt zo blij met deze DA, hij zei ook dat ie van 't weekend nog de boeken er op na heeft gelezen en er echt mee bezig was geweest, zo fijn. Nam ook de tijd om álles uit te leggen, maar niet alsof ik het niet snapte en zelf niks wist, echt fijn.

Nu kan ik niet wachten tot ik mijn kereltje kan ophalen.. :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heftige dag geweest zo. Wel ontzettend jammer dat je nu nog niet precies weet wat er aan de hand is. Stel je was erachter gekomen dat het een tumor, dat is echt ontzettend naar om te horen, maar weet je wát het allemaal veroorzaakt. Die 0,6% van de mature, zal daar die slijmerige urine van komen? Hij at toch heel weinig hooi? Kun je dan iets vinden dat hij wel kan hebben? Lastig allemaal.

Succes straks met je afspraak en fijn dat je nu een dierenarts hebt gevonden die je serieus neemt en jouw inbreng waardeert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'Gelukkig' is dit de uitslag, en is het niets ernstigs of levensbedreigend... Het is wel jammer dat er nu direct niets aan gedaan kan worden zodat hij helemaal klachtenvrij is...

Maar goed, als hij er verder niet al te veel last van heeft en het gewoon 'goed' met hem gaat, is het allang goed natuurlijk!

Fijn dat je zo'n goede DA hebt gevonden, moet vast heel lekker voelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjulliewel allemaal!

@ Daniëlle: Ja, en voor zover ik weet is er ook niet echt een tijd op te plakken, zoals met een tumor of nierfalen wéét je dat het op den duur voorbij is. Natuurlijk weet ik dat Indy niet het eeuwige leven heeft, maar zoals met Droppie.. Wetend dat je nog maar zes weken met je lieve kereltje hebt.. (Goed, dat zijn uiteindelijk negen maanden geworden, maar wel negen loodzware maanden..)

Ik zal het nog navragen natuurlijk, maar ik hoop dat dit verder geen belemmering gaat worden en dat hij nog wat mooie jaartjes voor zich heeft. En ook vragen of de kans dat het erger wordt erg groot is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een spannende dag is het voor jou geweest. Fijn dat Indy niet iets super ergs heeft, maar je bent er wel zoet mee natuurlijk. Gezien de opties die je hebt, zou ik ook "niets" doen, zolang hij geen pijn heeft. Als hij dat stadium bereikt kun je altijd nog kijken wat je doet. Hopelijk is dat wel pas over een paar jaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef Indy maar een dikke knuffel namens ons, dat heeft hij verdiend! En ook één voor jezelf, heb je ook verdiend! ;)

Het is niet echt slecht nieuws, maar je kunt er ook niet veel mee. Laten we hopen dat hij nog lang bij je mag zijn.

Dat betekend wel dat hij permanent binnen moet gaan wonen, of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Daniëlle: Ja, en voor zover ik weet is er ook niet echt een tijd op te plakken, zoals met een tumor of nierfalen wéét je dat het op den duur voorbij is. Natuurlijk weet ik dat Indy niet het eeuwige leven heeft, maar zoals met Droppie.. Wetend dat je nog maar zes weken met je lieve kereltje hebt.. (Goed, dat zijn uiteindelijk negen maanden geworden, maar wel negen loodzware maanden..)

Ik zal het nog navragen natuurlijk, maar ik hoop dat dit verder geen belemmering gaat worden en dat hij nog wat mooie jaartjes voor zich heeft. En ook vragen of de kans dat het erger wordt erg groot is.

Ja.. Dat was inderdaad erg zwaar.. Als je weet dat je beestje nog maar een bepaalde tijd te leven heeft, omdat zijn lijfje dan gewoon niet meer verder kan.

Maar gelukkig valt het erg mee met Indy.. En hopelijk kan hij gewoon lekker verder leven zonder dat hij er zef echt last van heeft, en mag ie nog een hele tijd gelukkig bij je blijven! :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat betekend wel dat hij permanent binnen moet gaan wonen, of niet?

Jaaa :love: en mijn vader hoorde dat zonder mopperen aan.. :whistle2:

Ben terug, EINDELIJK mijn lieve ventje weer thuis :love:

Heb de echo gezien en ja, er was inderdaad een witte 'massa' te zien daar waar de blaas zwart hoort te zijn. Ze (de dierenarts) was echt verschrikkelijk aardig, kreeg nog complimenten dat ik zo goed voor 'm zorgde en zo serieus met 'm bezig was en me er zo in verdiept had enzo.. :$ En dat hij zo lief was :he:

We waren - shocking - 33 euro kwijt......... :surprised: echt, en daar zat het consult van vrijdag bij in want toen hebben we niet betaald!! (Hij is toen een half uur bezig geweest, ze hebben die echo gedaan en ze is nu nog tien minuutjes met ons bezig geweest..)

We moesten wel 25 minuten wachten, maar ik ving stukjes op van het consult, en de arme schat (hond) had melkkliertumoren met uitzaaiingen. Ja, daar wil ik wel even op wachten hoor, mag God danken dat ík niet zulk nieuws gekregen heb.

En mijn moeder zegt net in de auto: 'Nu moet Fred zeker ook weer een maatje naast 'm hebben?!' zeg ik 'Nou, mét hem, anders hoeft het niet hoor!' dusssss.. Als ik de moed heb vraag ik er zo naar :he::P

Link naar reactie
Delen op andere sites

En mijn moeder zegt net in de auto: 'Nu moet Fred zeker ook weer een maatje naast 'm hebben?!' zeg ik 'Nou, mét hem, anders hoeft het niet hoor!' dusssss.. Als ik de moed heb vraag ik er zo naar :he::P

Dat geeft hoop... :bounce: Kunnen we samen gaan aftellen!

Gelukkig heb je je lieverd weer thuis én zijn je ouders het ermee eens dat Indy lekker binnen blijft wonen. Gezellige boel bij jullie dan haha, een kat, hond en konijn. Die complimentjes van de dierenarts zijn terecht hoor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat was echt leuk toen we net thuis kwamen. Barber springt enthousiast op ons af (niet tegen ons op want dát mag niet.. :P) en begint direct aan het vervoersmandje te snuffelen, als ik 'm neer zet en open doe vliegt hij er bijna in.. Dus ik stuur hem weg want Indy heeft nu genoeg drukte gehad natuurlijk. Maar Barber was niet bij Indy weg te slaan. Aldoor snuffelen enzo. Hij leek Indy echt gemist te hebben.

Moet even kijken hoe we onderwerp 'extra konijn' weer aansnijden.. :whistle2: Was van plan het gewoon te vragen net maar nu is m'n moeder al op bed volgens mij en ik durfde net dus niet :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die prijs :surprised:

Is hij geen cijfertje vergeten ofzo??? :shocked:

Gelukkig geen tumor of iets dergelijks.

Maar wat ik me afvraag... Was dat blaaszand dan niet op de röntgenfoto's te zien?

Heeft hij de optie van het spoelen van de blaas onder lichte (dus geen volledige) verdoving aangekaart?

Ik weet niet of je daar nog mee bezig was. Maar anders mss toch maar even verder gaan met de vaseline.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig valt de uitslag erg mee! Oke, het zou handiger zijn als er een diagnose gesteld was waar meteen iets aan te doen was, maar alles beter dan een diagnose waar helemaal niets meer aan te doen was.

En een klein sprankje hoop op een vriendinnetje voor Fred, dat zou helemaal geweldig zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .