Ga naar inhoud

Hoeveel gram SS-voer per kg lichaamsgewicht?


Seara

Aanbevolen berichten

Staat meerdere keren over heel het forum, eenvoudig met de zoekfunctie te vinden.

Voor SS geldt 10-15 gram per kilo lichaamsgewicht. Maar dat is en blijft een richtlijn, het ene konijn heeft wat meer, en het andere konijn wat minder nodig.

Daan je vergeet er bij te zeggen dat er ook groenvoer ruim er bij gevoerd moet worden bij deze grammen ss naast hooi.

Doe je dat niet zul je meer ss volwassen gewicht konijn moeten geven......

Ik neem aan dat je geen jonge konijnen hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blindedarmkeutels vind ik niet, hooi vind ik haar minder goed eten, dus ik denk dat ik ook langzaamaan wat ga minderen met het SS-voer.

Het is belangrijk dat ze hooi blijft eten. Als het nou echt veel minder word, kun je eens kruidenhooi proberen. De meeste konijnen vinden dat erg lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor hier iedereen zeggen 10-15 gram ss per kg. Op de verpakking staat 60-70 gram voor een gemiddeld volwassen konijn. Wat is een gemiddeld volwassen konijn 1,5-2,5 kg? Dat zou dan betekenen rond de 30 gram per kg.

Had dit ook nog even nagevraagd bij de dierenarts,zij zeggen ongeveer 30 gram per kg. Ik begrijp dat de hoeveelheid voer ook afhangt van hoeveel groenvoer je erbij voert. Hoeveel gram groenvoer voeren jullie nog naast de ss per konijn? Ik vind zelf 30 gram per kg lichaamsgewicht teveel. Ik dacht eerder 20 gram per kg. Is dit echt teveel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uittesten Polly.. Als je konijn aankomt (terwijl hij of zij eerst op een goed gewicht zat) dan geef je te veel. Valt hij of zij af, dan is het te weinig. Ervaring leert dat 10 à 15 gram echt genoeg is, geef je geen groente dan misschien 20. Ik geef zelf 25 gram aan 1650 gram konijn (en aan 1500) en daarbij nog zo'n 200 gram aan groenten elke dag.

Wat op de verpakking staat klopt nu eenmaal niet altijd, ik weet ook niet waarom. Maar als ik écht dat aan zou houden zouden mijn konijntjes dichtgroeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .