Ga naar inhoud

Castreren


Gast xKonijnenlover

Aanbevolen berichten

Gast xKonijnenlover

Ik wil mijn konijntje castreren.

Hoe oud moet hij zijn ?

Ik wil hem graag bij mijn andere konijn zetten ( vrouwtje )

Moet ik haar ook laten helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je konijn kan gecastreerd worden als zijn balletjes zijn ingedaald. Vaak kan dat al vanaf 3 maanden. Sommige dierenartsen wachten liever tot 5-6 maanden.

Hoe oud is je konijn nu?

Voor het koppelen hoef je het vrouwtjeskonijn niet te laten helpen

Lees je wel goed in over koppelen. Je kan de konijnen niet zomaar bij elkaar in het hok zetten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xKonijnenlover

Ik heb hem gekocht toen hij 6 weken was.

Ik zal het wel een keer laten checken door een dierenarts of iemand die daar een expert in is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dikwijls seksen dierenwinkels op het al dan niet aanwezig zijn van balletjes. Maar vaak zijn de balletjes nog niet ingedaald op die leeftijd.

Veel betrouwbaarder is seksen op het geslachtsdeel zelf, en dan iemand die er verstand van heeft, want ook hierop gebeuren vaak fouten!

Zo hebben ze mij ook 2 konijntjes verkocht als voedster en ram, maar later bleken het 2 rammetjes te zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan worden ze inderdaad meestal meteen ziek. Je hebt dus ook geluk gehad dat jouw konijntje niet ziek is geworden.

Maar blijf 'm in de gaten houden. Een konijn wat stopt/aanzienlijk mindert met eten, heel rustig wordt terwijl hij dat normaal niet is, lusteloos is, stil in een hoekje zit etc. is ziek en moet meteen (dus niet even wachten) naar een konijnkundige DA.

Oja.. En als hij diarree krijgt, is het ook verstandig om naar de dierenarts te gaan. Bij jonge konijntjes kan dat heel gevaarlijk zijn en wijzen op een bepaalde ziekte die konijnen krijgen als ze veel stress hebben gehad/net verhuisd zijn e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt er nu ook niks meer aan veranderen, zo bedoelt niemand het. Maar voor de volgende keer is het handig om te weten dat je beter niet weer naar een dierenwinkel kunt gaan.

Wel goed dat je je konijntje wil laten castreren zodat hij met een vrouwtje samen kan leven, daar maak je ze erg blij mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .