Ga naar inhoud

wilde konijnen bijvoeren?


mibebe71

Aanbevolen berichten

Ik denk dat je wel op moet passen met hoe dicht je het bij jou huis en eigen konijnen neer legt.....Als de wilden het eenmaal weten zullen ze vaker komen en dan heb je straks misschien een zwanger konijn? of nog veel erger....myxamotose

Ik zou het zelf niet doen, ik heb de myx waarschijnlijk ook van de wilde nijnen in mijn hok gekregen....omdat ze bij mij dus al heel dicht bij de heg wonen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier zitten wilde konijnen in ieder jaargetijde in de tuin.We wonen in een bosrijke omgeving,zodoende zitten hier in ieder jaargetijde wilde konijnen in de tuin.Ze zitten ook wel eens bij de ren van mijn nijnen.Ik ent mijn nijnen 2x per jaar. Ziektes worden ook overgedragen via muggen en vliegen en daar stikt het hier (behalve in de winter) van.Meer kan ik niet doen om mijn nijnen te beschermen.

Toch leg ik vanavond weer wat boerenkool en hooi neer,want ik wil gewoon iets voor die beestjes doen nu ook zij moeite hebben met het vinden van voedsel.

Ik merk zelfs dat vogeltjes het hok van de nijnen in gaan om iets eetbaars of iets te drinken te vinden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volwassen wilde konijnen kunnen mss niet door de tralies.. Maar hier zijn mijn konijnen wel al door de tralies heen aangevallen met een oogbeschadiging en kapotte lip tot gevolg.

Ik ben de wilde konijnen in mijn tuin liever kwijt dan rijk (niet dat ik ze ooit iets zal aandoen), maar ze aanhalen lijkt me dus echt geen goed plan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar ik heb geen last van de wilde nijnen,ik heb zo'n grote tuin,die kan ik toch niet konijnproof maken. En ook mijn eigen nijnen schijnen geen last te hebben van de 'wilden'.

En omdat ze er toch zijn en ze hebben het nu moeilijker om voedsel te vinden wilde ik ze gewoon een beetje bijvoeren...net zoals de vogeltjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .