Ga naar inhoud

Vraagje over witloof...


Noodley

Aanbevolen berichten

Dat nijntjes witloof mogen, weet ik al :)

De mijne zijn er trouwens verzot op... :D

Wat ik me nu eigenlijk afvraag...

En ja hoor, hier komt de domme vraag...

Mogen ze ook het bittere gedeelte van de witloof?

Ik geef ze namelijk enkel de witloofbladeren, maar nooit het middelste...

Denk dat het een automatisme is, want ik snij dit er altijd uit voor mezelf...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik witloof kuis voor onszelf en het middelste gedeelte eruit haal, gooi ik dat zelfs gewoon bij de groenten voor de konijnen! (alle groentenafval wat ze mogen hebben gaat eigenlijk naar de konijnen, + dan nog een fortuin aan verse groenten :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snijd de witlof in stukken (anders eet een stel het niet) De groene uiteinde van de buitenste blaadjes vinden ze wel het lekkerst. Zoek daarom ook altijd de groenste witlofs uit.

En hoewel ik dus elke week 2 a 3 kilo witlof koop eet ik het eigenlijk ook helemaal nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag hebben ze dus ook het middelste stukje gekregen en ja hoor, dat ging er goed in :)

Dat deed mijn moeder ook toen ze de konijnen hier kwam verzorgen.. Elk blaadje werd gewassen, zelfs de voorgewassen andijvie werd nog eens grondig gewassen..

moest er wel om lachen, me mams is heel precies met koken en wassen.. maar dat ze dat ook zo voor mjn konijnen zou zijn.. schattig :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .