Ga naar inhoud

Naar DA??


Maggy

Aanbevolen berichten

Hoihoi,ik vroeg me wat af.

Ik heb het idee dat Maggy verkouden is en weet het ook wel zo goed als zeker.

Mijn vraag is,

Moet je met een verkoudheid naar de dierenarts??

Als dat zo is neem ik Muffin gelijk ook mee,stel dat Maggy hem besmet heeft ofzo..:meuh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom denk je ten eerste dat ze verkouden is? Ik weet niet zeker hoor maar ik denk dat je ook even moet kijken waarom ze verkouden is dan. Zou het kunnen dat het hok niet helemaal tochvrij is? Ik zeg ook maar wat hoor! Voor de rest weet ik niks over verkouden. Zou je ff kunnen opzoeken totdat er iemand anders reageert.

mis heb je wat aan dit: Een konijn is eigenlijk nooit verkouden...

Een konijn dat niest, kan een allergie hebben voor iets. Bijvoorbeeld voor hooi. Een konijn dat niest terwijl er vocht uit zijn neus komt, kan snot hebben. Of Pasteurella, dat is een moeilijke naam voor een bacterie, waar je konijn medicijnen voor moet krijgen. Je moet dus altijd op je konijn letten. Heeft hij goede heldere ogen, of worden ze wat klein. En waterig. Niest je konijn, en komt er vocht uit zijn neus? Als je geen vocht ziet, moet je de voorpootjes goed in de gaten houden. Een konijn wast zich goed, en als hij een natte neus heeft veegt hij dat af aan zijn voorpootjes. De binnenkanten van de voorpootjes worden dan vies en nattig. Dit is een teken dat je snel naar een goede konijnendierenarts moet gaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik maar naar de DA gaan! Ik weet ik niet of het besmettelijk is dus ik zou wel het ander ekonijntje meeneme?? Of niet? Maar hoezo zou ze verkouden worden dan?

O ik zie dat snot heel besmettelijk is! en dit staat op internet: De ziekte komt voornamelijk voor bij minder goede hygiëne van de hokken of door besmetting op tentoonstellingen. Maar ik denk dat ze mischien op de tocht heeft gezeten ofzo?

aangepast door Cisl0oveGeryon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze snot heeft, dan inderdaad zo snel mogelijk naar een konijnkundige DA gaan. Dan kan deze een kweekje van het snot maken, en kan het zo goed mogelijk behandeld worden. Snot is ontzettend hardnekkig en hoe eerder je er bij bent, hoe beter te behandelen. Het is inderdaad goed om beide konijnen mee te nemen naar de DA, mogelijk moet hij meebehandeld worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is het afgelopen?

Als je nog naar de DA moet gaan: ik zou idd het andere konijn ook meenemen om na te kijken of die het ook heeft (over)gekregen, maar hou ze wel uit elkaar, zodat je 2e konijntje niet besmet wordt indien er nog niets aan de hand is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snot/Pateurella is idd besmettelijk dus ik zou beide nijnen meenemen. Bijna elke konijn draagt pasteurelle in zich en bij een moment van verzwakte weerstand komt het eruit.

Het kan echt ontzettend hardnekkig zijn. Mijn Ties was er gelukkig naar vier spuiten AB vanaf.

Heeft Maggy echt doorzichtig slijm bij de neus of is het echt geel/groensig? EN heeft ze ook haar voorpootjes helemaal vies van het constand haar neusje wassen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben gebeld maar nog niemand voor een afspraak te pakken gekregen :( Wel het advies om de zalfjes die we vorige keren gekregen hadden te gebruiken.

Dat heb ik wel al gedaan. Muffin heeft nog niet echt iets; hij waste de allereerste keer zelfs de zalfjes van Maggy af o.O

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .