Ga naar inhoud

Nee! Is Ukkie nu blind!?!?!


boghy

Aanbevolen berichten

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

NEEEEEEEE, ik google op trefwoorden, "cuniculi, blauwe waas, oog" en krijg 17.400 resultaten. Meiden, ik ga janken!!

Doe maar niet.

Een blauw oog hoeft niet persee weer EC te betekenen.

Haal maar even rustig adem, en klik google weg.

Zo ga je jezelf bang zitten maken.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat beide konijnen contact met elkaar hebben gehad...

EC is namelijk erg besmettelijk.

Idd, Loes.

Ja, ik weet het, helaas..

Maar het was even voor mijn eigen duidelijkheid, dat ik weer wist wie wie was en wie wat had gehad;)

Jij studeert diergeneeskunde toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow jullie reageren snel.

uhm, het is echt een blauwe waas over het hele oog, het oog is niet boller, niet opgezet en traant niet.

Ik snap dat je geen paniek wilt zaaien, this mijn aard en ik heb niet zo heel veel geluk met mijn nijnen dit jaar.

Ja, Lotje heeft EC gehad en Ukkie is pas na Lotje haar dood bij ons gekomen. Hij is niet met Lotje haar hok ik aanraking geweest, maar ik heb hem wel voor een paar maanden terug met Bikkel gekoppelt. Bikkel en Lotje waren een koppel.

Als Ukkie EC zou hebben dan moet hij het van Bikkel hebben, en Bikkel heeft nooit iets gehad dat er op lijkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik me niet vergis heeft vrijwel elk konijn EC al bij zich, en ligt er alleen aan of het tot uiting komt of niet.

Het lijkt me sterk dat Ukkie EC. van Lotje heeft overgenomen..of zie ik dat verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grrrr, waarom werkt mijn DA niet tot 0.00 uur.

Dit word slecht slapen vanacht

Ik ga NU eerst een uitvoerige Bikkel inspectie doen!

Kun je een andere DA bereiken? Alleen even bellen om te horen hoe of wat voor je eigen gerustelling.

Je kunt die van mij evt. bellen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nathalie, ik heb jou toppic gelezen, het lijkt niet op wat Ukkie heeft. Het testje met vloeistof is niet gedaan.

Bikkel huppelt nu door de kamer, ik zal hem zo weer naar buiten doen ivm het teperatuur verschil, maar hij lijkt helemaal oke.

Ik heb even een nummer van een andere DA opgezocht, die ga ik nu bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn (had het al voordat ik hem kreeg) heeft ook een waas over de oog. En zijn pupil werkt ook nog. Ik heb zelf oogdruppels gekregen maar die werkten niet. Ik weet ook niet hoelang hij dat al heeft maar ik krijg over ongeveer een week een nieuw medicijntje van de DA om te kijken (meer als proef) of hetgeen wat voor honden/katten en mensen werkt, ook bij mijn konijn werkt (natuurlijk in een andere dosis). Ik schat dat mijn konijn ook niet heel oud is, een jaar of 2 denk ik. Maar hij kan prima leven zo maar ik doe er nog wel alles aan om dat oog nog beter te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedzo;) Leg hem of haar rustig je verhaal uit, en vraag naar de mogelijkheden. Schrijf desnoods even een briefje voor jezelf met wat je wilt vragen zodat je straks de info hebt die je wilde en niet met vragen blijft zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik ben niet veel wijzer....

Meteen langskomen heeft geen zin, ik kon voor morgen wel een afspraak maken, maar wil dan eerst met mijn eigen DA een gesprek.

Het kan EC zijn, maar dan zouden er meer dingen merkbaar moeten zijn.

(uitval, scheef koppie ed)

Zo door de telefoon is het natuurlijk moeilijk beoordelen.

Ze was geruststellend, maar verder weinig antwoorden.

Morgenochtend maar weer met mijn eigen DA bellen .... zucht!

ik moet nu weg (ben al een half uur te laat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update,

Het oog is nog steeds hetzelfde.

Omdat Ukkie geen contact met Lotje heeft gehad is de kans op een EC overdraging erg klein.

De dierenarts is toch voorstander van "even aanzien"

Omdat het stabiel blijkt te zijn is er geen reden tot paniek.

Nog steeds het advies om het oog goed in de gaten te houden en ook op EC-symphtomen te letten.

Toch, vraag ik me nog steeds af wat het is!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ukkie heeft er zelf geen last van neem ik aan?

Ik heb mijn konijn toendertijd ook gewoon 2 weken rond laten lopen, maar dat was nog voor de tijd dat ik bij elk wissewasje ongerust was;) Uiteindelijk is dat weer over gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nieuws,

Ukkie is niet helemaal blind!

Het pupil sluit zich nog als er licht op komt.

Het is geen staar.

Het is geen suikerziekte.

Er is geen beschadiging te zien in op buiten het oog.

Hij ziet er gezond uit. En is vrolijk genoeg.

MAAR WAT HET WEL IS?????

De dierenarts weet het niet.

De opties die ik kreeg was, een onderzoek door een oogarts, een oogzalfje (maar hij zij eerlijk dat, dat misschien wel voor niets zou zijn)

En het advies was om af te wachten.

Als het oog begint te ontsteken of te tranen, meteen aan de bel trekken, anders over een paar weken terugkomen (om te kijken of het zicht minder word)

Tja, ik ben niet veel wijzer, maar ben blij dat het iig geen beschadiging of ontsteking is.

Vanaf vandaag ga ik iedere dag in zijn (mooie) blauw(e) o(o)g(en) kijken.

;)

Tips over wat het wel kan zijn, zijn natuurlijk welkom.

wat verder leuk is om te vertellen.

Ukkie liet alles rustig over zich heenkomen, de DA kon alle kanten met hem op. Reactie van de DA was "welk konijn blijft er nou zo mooi zitten"

Er zitten voordelen aan met de hand groot brengen!

Ik zou dus wel 3 keer daags gaan zalven met caf of teramicil

Reden ik heb dit vaker aan de hand gehad bij fransen spontaan.

De zalf kan geen kwaad je kan het er wel weer goed door krijgen.

hoe sneler je begind des te meer resultaat.

Ook de mijnen hadden geen zicht bare oog beschadeging( door test met groene vloeistof) en ging het om een oog.

Overigens nooit EC in het spel alle fransen leven nog de een met een goed oog terug en de ander heeft een permanente troebel oog gehouden.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .