Ga naar inhoud

gas?


Stampyy

Aanbevolen berichten

Zoals de naam al zegt, is dat een ophoping gas in het maagdarmstelsel.. Hierdoor heeft het konijn pijn en stopt het met eten, waardoor de darmen stilvallen. Hier overlijden ze dan aan.

En een konijn wat langer dan 12u niet eet, zit al in een heel gevaarlijke situatie, maar een konijn wat 24u niet heeft gegeten, is eigenlijk al einde verhaal..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een konijn slap is, eet niet, en koud... Kan het gas zijn. Je moet zo snel mogelijk naar de DA.

Na 24 uur komt het konijn in een kritieke toestand: De darmimmobliliteit. Een moeilijk woord, maar het betekent eigelijk dat de darmen stoppen, en niet meer bewegen. Als de darmen niet meer bewegen ontstaat er een leverbeschadiging. Dan is er bijna geen kans meer dat het konin het overleeft.

Moet ik de symtomen opnoemen?

Ik heb namelijk het SKB boekje bij de hand :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Symptomen die het meest voorkomen. Gevonden uit Het SKB boekje - Ziektes.

- Harde borrelende geluiden in de buik van het konijn op afstand te horen, of doodse stilte. Normaal geluid is zachtjes borrelen als je met je oor aan de buik luistert.

- Het konijn wil met rust gelasten worden, zit vaak met haf gesloten ogen en stopt met eten.

- Het konijn ligt in een ongemakkelijke of ongebruikelijke houding - gedeeldelijk op de zij met juist de borst op de grond en het achterlijf iets omhoog, of het konijn wil helemaal niet liggen maar geeft de voorkeur om rechtop te zitten in een heel rechte houding.

- Vaak zal het konijn rusteloos zijn, steeds een andere plek zoeken en met de achterpoten het stro wegtrappen.

Ik heb blind getypt, dus evt. spelfouten is mijn schuld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .