Ga naar inhoud

Gulzige eter..


Noodley

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of het een rare vraag is, of een rare opmerking of zo... Maar ik vind het raar, vandaar deze post...

Noodley is zo'n gulzige eter...

Als je haar ziet eten, is 't precies een nijntje dat nooit geen eten krijgt...

Ze komt net uit haar speelkamer en zit nu in haar kooitje...

In haar kooitje hangt er een balletje met hooi in, er zit kruidenmengeling in een bakje, korreltjes en wat groentjes in een bakje...

Ze weet gewoon niet waar eerst te beginnen en eet ook heel snel...

Ik heb hier destijds eens een topic geplaatst omdat ze geen korrels at, dat is nu heel anders... Ze eet haar korrels in één keer snel op...

Nu leg ik in haar korrelbakje wat hooi en mengeling, zodat ze wat moet zoeken en zo niet te gulzig is...

Doe ik er het beste aan om haar eten allemaal in één keer te geven of verdeel ik het beter over de dag? Ze krijgt nu 2x per dag eten, hooi hangt er altijd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is heel normaal hoor, ik heb er 4 en je wilt niet weten wat er gebeurt als ik buiten kom en langs ze heen loop naar het schuurtje voor eten...

ze weten het precies en maken halsbrekende toeren om vooraan bij het hekje te zitten...

Ik kan bijna niet naar binnen, zulke gekke nijnen heb ik dan en als ik de bak neer zet....wow, net of ze dagen niet gegeten hebben....alle 4 met de kop in de bak en vreten maar hihihihi...heerlijk om te zien hoor:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha die konijnen toch allemaal.. Heerlijke vreetzakjes!

Ze worden hier helemaal hysterisch als ik de etensbakjes uit het hok pak. We krijgen eten eten eten! :bounce: Dan staan ze met allemaal rechtop en volgens me tot ik terug kom met gevulde bakjes. Haha en dan het geweldigste als ik ze in het hok zet... Aanvalleeee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt wel alsof ze bang is dat iemand haar eten pikt hahahah

in feite is dat ook zo! Het is van de natuur uit zo geregeld dat konijntjes altijd op hun hoede moeten zijn voor roofdieren. Daarom zullen ze zo snel mogelijk eten omdat ze ieder moment weggejaagd kunnen worden, en het dan maar weer de vraag is wanneer ze kunnen eten. Alles wat ze ophebben kan niet meer afgepakt worden! ;-) ook niet door het baasje!

Niet zo gek dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch weet ik niet of dat alles verklaart.

Mijn konijnen hebben heel lang vrijwel onbeperkt gemengd voer gehad, wij dachten, als het bakje leeg is krijgen ze honger.. Toen ik hier kwam had ik al heel gauw door dat dát niet zo goed was.. Dus gemengd voer de deur uit en nu krijgen ze 25 gram Science Selective elke dag. Waar ze, toen ze nog onbeperkt konden eten, totaal geen interesse in hun voer hadden, is het nu ETENETENETEN zodra ze je met het bakje zien aankomen.

Aan de ene kant is het dan toch logisch wat jij zegt, nl. er is altijd voer dus hoeven ze zich niet druk te maken, maar als die natuur er nog zo in zat zouden ze zich, ondanks dat, wél druk maken.. Denk ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .