Ga naar inhoud

Arme Ginger


noemsi

Aanbevolen berichten

:( Ik kan echt wel huilen :(

Gisteren was Ginger nog lekker aan het rondhupsen. Ze sprong ook bovenop haar kooi wat niet helemaal goed ging.

Daarna liep ze inene met haar achterpootje raar langs haar lijfje.

Ik vertrouwde het niet helemaal dus vandaag naar de dierenarts geweest en waar ik voor vreesde kwam helaas uit.

Ze heeft haar beentje gebroken. Net boven de knieschijf wat heel moeilijk te zetten is. Ze hebben nog een foto ervan gemaakt om er zeker van te zijn en je zag echt superduidelijk de breuk.

Omdat ze dit deel van het been zo slecht kunnen zetten moet hoogstwaarschijnlijk haar been geamputeerd worden :(.

Ze zou het nog overleggen met de neuroloog maar gaf wel al aan dat er geen hoop op is om haar beentje nog te redden.

Mijn arme kleine meisje. Nog niet eens 4 maanden en dan moet ze al onder het mes om haar beentje nog wel te verwijderen. :(

Heeft iemand hier toevallig ervaring met 3 potige konijnen??

Zou graag tips willen horen over hoe ik er het beste mee om kan gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zij ze neuroloog. Weet het niet meer zeker. Luisterde op dat punt niet helemaal meer.

Maar die persoon zou uiteindelijk de operatie moeten gaan doen en ze wou nog bespreken wat de beste aanpak zou kunnen zijn.

Vooral omdat ze nog zo jong is. Maar omdat de breuk op zo'n lastige plaats zit is amputatie waarschijnlijk de enige optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, wat vreselijk! Dat moet een enorme schok zijn. Maar konijnen kunnen zich prima redden met 3 poten. Een 'geluk' bij een ongeluk dat het een achterpootje is. Ze zal natuurlijk wel even moeten wennen, maar ook omdat ze nog zo jong is, zal ze er vast mee leren leven. Ik heb ook geen ervaring hiermee, maar ook namens mij erg veel sterkte!

Houd je ons via dit topic op de hoogte? Ik ben benieuwd hoe het allemaal verder gaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je niet naar een andere Da voor een second opinion? gelijk amputeren is wel heel drastisch, ook al kunnen konijntjes daar vrij goed mee overweg...

jerom had zijn bekken gebroken en de dierenarts wilde eerst dat hij 4 weken rust nam. Bij jerom moest het weer aan elkaar groeien. Als hij alsnog problemen krijgt moet hij wel ook een amputatie.

Ze dachten eerst trouwens ook dat jerom zijn bovenbeen gebroken had en dan wilden ze wel een pin zetten. Maar het was zijn bekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net even met mijn mamsie gebeld en die begon ook al over een second opinion.

Ik wacht denk ik even af wat ze morgen aan de telefoon zegt en ga als ze amputeren zegt even kijken of een andere dierenarts wat anders zegt. Ik vind het namelijk ook helemaal niet leuk als haar pootje eraf zou moeten. Dan ziet ze er zo raar uit met drie poten.

Weet iemand een konijnkundige dierenarts in Haarlem Noord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja ver weg wordt voor mij erg moeilijk. Ik heb alleen de fiets. Nou ben ik wel bereid om wat te fietsen maar te ver weg lijkt me voor haar ook niet prettig.

Dus omgeving Haarlem is voor mij nog wel te doen maar utrecht wordt erg moeilijk voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zus heeft jaren een konijntje gehad met 3 pootjes, toen nog in een dierenwinkel gekocht, is al heel wat jaren geleden hoor.

Zij had hem zo gekocht en zag het pas toen ze thuis was, kon het niet over dr hart verkrijgen om m terug te brengen want dan hadden ze m afgemaakt.

Hij was gezond en sterk en is aardig oud geworden ermee, kon zich ook prima redden.

Alleen het stompje moest in de gaten gehouden worden omdat dat nog wel is kapot wou gaan door het lopen.

Afschuwelijk dat het gebeurt is, maar als ze de operatie goed doorstaat zal ze er best mee leren omgaan ;)

Veel sterkte ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een konijntje met drie pootjes, het pootje van Roxy was gebroken nadat ie van de trap in het konijnenhok om een verdieping lager te gaan gevallen was. Hij was toen ongeveer 8 a 9 weekjes. Hij liep vanaf het moment dat het gebroken was er mee te slepen, het hing er maar een beetje bij .. Het kon nog gezet worden maar met grote kans dat het toch niet goed zou gaan. we hebben er toen voor gekozen om te amputeren.

De dag na de amputatie konden we hem ophalen, we kregen antibiotica en pijnstillers mee. Hij had wel een grote wond, maar die was netjes gehecht. hij heeft vanaf het begin goed gegeten en rende meteen al rond in de kooi, net of ie altijd al drie pootjes had.

nu, een paar jaar later, rent hij heerlijk rond in de tuin, is vrolijk, springt gerust over een ren van 1 meter hoog, en is sneller dan zijn vriendinnetje.

* als je op mijn naam klikt, en in mijn profiel kijkt, kun je wel foto's van hem zien, toen na de operatie en nu!

als je nog meer tips wil, of iets wil weten moet je maar even een berichtje sturen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net gebeld met de dierenarts.

De Orthopeed (dus niet de neuroloog, mijn fout) ziet het wel positief in. Hij wil twee pinnentjes in haar pootje gaan zetten waardoor het weer zou moeten helen.

Gelukkig dus geen amputatie. Het gaat me alleen wel handen vol geld kosten. Dat is wat minder. Maar ik ben al blij dat haar poot nog gered kan worden (als alles goed gaat in ieder geval). Nou maar bidden dat alles goed gaat morgen.

Hopelijk kan ik me nog een beetje concentreren op mijn werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik zit bij dierenarts marnixstraat. Maar de operatie word gedaan door een orthopeed die langs verschillende praktijken gaat. Die hoort dus niet officieel bij de marxixstraat praktijk.

Ik heb mijn ventje ook bij deze praktijk laten castreren en dat is gelukkig wel allemaal goed gegaan dus ik hoop dat het nu ook zo goed gaat als toen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ga ik Ginger ophalen, blijkt dat ze nu pas geopereerd wordt. De orthopeed had een spoedgeval tussendoor en kon dus nu pas aan haar beginnen.

Dit houdt voor mij dus in dat ik haar vandaag niet mee kan nemen.

Ik mag haar morgen rond de middag pas weer ophalen :(.

Op zich wel handiger dat ze nu daar in de gaten gaan houden of ze weer poept en eet en ik dus niet op zaterdag nog de dierenarts moet gaan bellen als ze het thuis niet zou doen maar ik moet haar wel weer een dag langer missen. :erf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .