Ga naar inhoud

hoeveel groente?


basje

Aanbevolen berichten

Haai, een vraagje over het eten. Ik lees hier dat jullie aardig wat groente geven aan jullie konijnen, maar ik vraag me af hoeveel precies nou goed is. Ik geef nu 2 blaadjes witlof en een worteltje per dag. Daarnaast biks en hooi gewoon. Maar is dit nou te weinig groente? Is t goed om meer te geven? Ik hoop dat jullie kunnen helpen, heb ons konijntje nog niet zo lang, dus ben nog een beetje zoekende!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nijnen krijgen 2 x per dag groenten. Verdeeld over die 2 momenten krijgen ze per nijn: 10 bladen witlof, 1 tomaat, 2 stukken tomaat en soms een plakje banaan of een partje mandarijn (niet te vaak, i.v.m. veel suiker). Mijn konijnen zijn overigens vrij klein. Ik geef wel iets meer dan jij dus. Ze krijgen verder geen biks, en veel hooi. Wel goed opbouwen hè, als je meer groenten wilt gaat geven!

Maar inderdaad, er zijn al heel veel topic over, dus gewoon ff zoeken met de zoekfunctie...

aangepast door Faith
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen krijgen normaal gesproken 's avonds zo'n 200 gram van diverse (minimaal 3 soorten) groenten. Ze wegen (normaal) 1500 gram en 1650, maar eigenlijk vind ik dat niet heel relevant.. Groenvoer is niet iets dat 'afgemeten' gegeven moet worden: Zoveel als je konijn wil en aankan. Wel eerst goed opbouwen!

Momenteel krijgt één van de heren zelfs wel twee keer zo veel groen (verdeeld over de dag) ivm ziekte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .