Ga naar inhoud

Urinebrand??


setjuh

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag. Mijn konijntje van nu iets ouder als 12 weken begint bij zijn geslacht bruine vlekken te krijgen. Nou eigenlijk worden zijn haren om zijn geslacht een beetje bruinig en heeeel soms is zijn staartje ook nat van zijn urine.

Nu heb ik me natuurlijk ingelezen hier op BB en google wat het kan zijn en nou zag ik dat het blaasontsteking zou kunnen zijn of EC.

EC lijkt me sterk want hij drinkt niet mega veel ofzo.

Hij eet gewoon heel goed en is een vrolijk en spingerig beestje.

Heeft iemand anders nog een idee?

Vind het lastig om nu een foto te maken want ben alleen thuis, ook heb ik geen spuitje waar ik zijn plas mee kan opnemen.

Ow en soms plast ze op een plekje en dan zie je een dunne natte straaltje lopen en dan weer een plasje, is dit normaal??

Ik denk dat ik zowiezo vanmiddag even voor de zekerheid naar onze DA ga! Spreekuur is v.a. 1 uur....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik ben net bij de DA geweest en ze gaven aan dat het geen urinebrand is. Het is gewoon een beetje vies aan zn vacht maar het zit niet in z'n huid ofzo, en dat kan ik met water of switzall babyshampoo schoonmaken maar daarna wel goed droog fohnen zei ze.

Ze had ook even in zijn bekje gekeken voor de zekerheid met zo een lampje om te kijken of ze iets kon vinden maar ze was kerngezond zeiden ze.....

Hopen dat dat klopt maar ik ga het goed in de gaten houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .