Ga naar inhoud

geef ik genoeg eten ?


vinnie

Aanbevolen berichten

Elke dag komkommer en wortel is niet goed.

De witlof is prima! Voer daarnaast wat meer gevarieerd groentes (op BB zijn talloze lijstjes te vinden met wat ze mogen hebben, kom erachter wat jou konijntjes lekker vinden)

Hooi is voer nr. 1, daar moeten ze het meest van eten, daarnaast ook onbeperkt water natuurlijk.

Hoeveel biks je geeft kunnen wij niet opmaken uit jou post.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel biks je geeft kunnen wij niet opmaken uit jou post.

hij heeft het over "hun hoeveelheid" dus ik neem aan 25 gr per kilo lichaamsgewicht

Maar iedere dag wortel is ook niet goed ..

hier zit veel suiker in waar je konijn dik van word.

wortel meot je zien als een snack die je 1 a 2 keer per week geeft en niet iedere dag als deel van de maaltijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen kregen vroeger ook altijd enorm veel last van komkommer. Steevast plakpoep. Dus toen gaven we het niet meer. Ze kregen toen heel anders groente dan nu, als wij wat aten dat zij ook mochten kregen ze daar afval van en wat over bleef. Zo ook met komkommer. Maar dan ook alleen komkommer.

Tegenwoordig geef ik het in combinatie met minimaal drie andere groente soorten, een klein stukje maar, van een cm dik denk ik. Dat wil prima.

Ik zou echter niet dagelijks wortel geven.. Het is gewoon niet zo gezond, al blijven ze op gewicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mensen is gevarieerd eten belangrijk, maar voor konijnen ook. Je zou zoals de meeste al zeggen lekker gevarieerd eten geven. MAAR WEL DE VEILIGE GROENTES! ;) De komkommer kun je inderdaad verminderen naar 3 cm. Je kunt dan ook wat kruiden geven er bij. Wortel is niet goed voor elke dag, er zitten suikers in. Maar dat wist je al,na al die reacties, denk ik? De hoeveelheid biks is 25 gram per kilo van het konijn. Wat voor biks geef je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke bedankt voor jullie reacties ik geef ook wel vaar rucola hoor maar die wortertjes dat ik geef zijn og geen 10 cm lang hoor !!! :P en van de komkommer krijgen ze geen diaree en ze zijn nu toch al 6 maanden gewend hoor maar ik zal eens tegen men moeder zeggen dat ze nog wat andere groenten meebrengt :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze geen last hebben van de komkommer kun je dat gewoon blijven geven hoor. Alleen de wortel zou ik écht verminderen naar om de dag of om de twee dagen zo'n worteltje. En hoe meer variatie, hoe beter. :yes:

Dat een groente op de veilige lijst staat betekend enkel dat die niet giftig is. Koolsoorten zijn, hoewel ze voor gas kunnen zorgen, niet echt giftig. Als je met mate EN in combinatie met andere groenten boerenkool of bloemkoolbladeren geeft hoeft het niet zo'n probleem te zijn, hou je konijnen alleen wel goed in de gaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .