Ga naar inhoud

traanoog/ontstoken oog


Alicia

Aanbevolen berichten

Snowy heeft verdorie voor de 100ste keer een traanoog. Ik weet niet waardoor het komt, als het allergie is dan is er toch iets bij beide ogen?

Hij vreet als 'n kweetniewat dus haakjes? Denk 't niet maar de vorige keer waren het WEL haakjes, na de narcose/haakjes weghalen was het 4/5 maanden weg en toen kwam het weer ( na 2 dagen was 't weer weg)

En nu heeft ie het weer! De oograndjes zijn rood, de haren rondom het oog zijn plat door al het vocht, en het derde ooglid(vlies?) is duidelijk te zien.

N

u wil ik dus naar de DA gaan maar ons Pap&mam vinden het onzin, dan beginnen ze weer te zeiken over de laatste keer toen we 60,- euro hadden uitgegeven voor narcose/haakjes/oogzalf/medicijnen. Ik probeer ze toch overtehalen maar wat kan ik er zelf aan doen? En wat IS het probleem eigenlijk, het komt gewoon echt steeds weer terug...

ps. Snowy heeft alleen problemen met zijn LINKER-oog... Nog nooit met z'n rechter.

aangepast door Alicia
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hetzelfde als bij Lizzy.. Ik kan me voorstellen dat je ouders balen dat iets ze 60 euro kost als er niks aan de hand is, maar begrijpen ze verder wel wat die haakjes doen? Die maken zijn mondje van binnen gewoon kapot, dat doet enorm veel pijn. Je hebt bij een konijn met haakjes maar twee (menselijke) opties: Weghalen of inslapen. Op den duur krijgt hij zóveel pijn, dat hij niet meer kan eten.. Natuurlijk kun je ook net zo lang wachten tot ie zelf dood gaat, maar dat lijkt me niet de bedoeling. Het is verder makkelijk te verhelpen, dus inslapen is totaal onnodig.. Misschien dat je dat eens aan je ouders kunt uit leggen? (Misschien met andere woorden.. :$)

Maar op zich, zo'n traanoogje is geen ramp. Zolang hij nog goed eet en keutelt hoef je niet direct naar de dierenarts. Mijn konijn heeft dus ook haakjes, die net als Martin van Lizzy, ongeveer eens in het jaar weggehaalt moeten worden. Op dit moment heeft hij ook af en toe een vies oogje én een beginnend haakje waar hij nog geen last van heeft. Omdat er nu ook wat andere dingetjes spelen negeren we (ik en de DA) dat haakje gewoon even, het richt nog geen schade aan en narcose is nu gevaarlijk.

Hou het gewoon in de gaten en zodra hij minder eet, wél naar de dierenarts..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hetzelfde als bij Lizzy.. Ik kan me voorstellen dat je ouders balen dat iets ze 60 euro kost als er niks aan de hand is, maar begrijpen ze verder wel wat die haakjes doen? Die maken zijn mondje van binnen gewoon kapot, dat doet enorm veel pijn.

Maar die 60 euro was niet voor niks, het was over voor 4/5 maanden.

Dat klopt en dat zeg ik ook maar dan gaan mijn ouders vergelijken met een WILD konijn. Ze zeggen dan: 'Ja maar een wild konijn goeft toch ook niet ingeent worde? die overleven het toch wel. ' of 'Konijn in het wild hebben toch ook geen DA nodig' zo frustrerend allemaal. Maar als ie minder gaat eten dan ga ik zowiezo naar de DA, want Snowy wil altijd wel eten dus als ie 'n keer niet wil dan weet ik gelijk dat er iets mis is :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel belangrijk dat je konijn blijft eten! Als ze niet eten moet je direct naar de dierenarts. Niet eten zorgt ervoor dat de darmpjes stil gaan liggen wat tot gevolg heeft dat het konijntje overlijd.

Wilde konijnen worden niet zo doorgefokt als "dierenwinkel" konijnen. Als een konijn haakjes heeft sterft het uiteindelijk en zorgt dus ook niet voor nageslacht. Wilde konijnen zijn echt niet te vergelijken met huis konijnen. (Zo weten ze ook precies wat ze wel en niet mogen eten.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel belangrijk dat je konijn blijft eten! Als ze niet eten moet je direct naar de dierenarts. Niet eten zorgt ervoor dat de darmpjes stil gaan liggen wat tot gevolg heeft dat het konijntje overlijd.

Wilde konijnen worden niet zo doorgefokt als "dierenwinkel" konijnen. Als een konijn haakjes heeft sterft het uiteindelijk en zorgt dus ook niet voor nageslacht. Wilde konijnen zijn echt niet te vergelijken met huis konijnen. (Zo weten ze ook precies wat ze wel en niet mogen eten.)

Oh I know :) Maar heeft ie dan niet zo'n erge last van 't oog? Het zal wel irriterend zijn en jeuken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ligt eraan.. Zoals Indy het nu heeft, kun je zien dat het af en toe nat is (geweest). Lijkt me absoluut niet dat hij daar last van heeft. Als het echt geirriteerd is, is het een ander verhaal. Maar dan zou het ook wat anders kunnen zijn, misschien een stukje hooi ofzo in z'n oog. Misschien kun je eens een foto maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snowy heeft verdorie voor de 100ste keer een traanoog. Ik weet niet waardoor het komt, als het allergie is dan is er toch iets bij beide ogen?

Hij vreet als 'n kweetniewat dus haakjes? Denk 't niet maar de vorige keer waren het WEL haakjes, na de narcose/haakjes weghalen was het 4/5 maanden weg en toen kwam het weer ( na 2 dagen was 't weer weg)

En nu heeft ie het weer! De oograndjes zijn rood, de haren rondom het oog zijn plat door al het vocht, en het derde ooglid(vlies?) is duidelijk te zien.

N

u wil ik dus naar de DA gaan maar ons Pap&mam vinden het onzin, dan beginnen ze weer te zeiken over de laatste keer toen we 60,- euro hadden uitgegeven voor narcose/haakjes/oogzalf/medicijnen. Ik probeer ze toch overtehalen maar wat kan ik er zelf aan doen? En wat IS het probleem eigenlijk, het komt gewoon echt steeds weer terug...

ps. Snowy heeft alleen problemen met zijn LINKER-oog... Nog nooit met z'n rechter.

Wat zijn probleem is zeg je nu zelf en dit kan steeds weer terug keren.....toch de kiezen laten doen eventueel verwijderen als het mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het traanoogje kun je verzachten met Oculoheel.

Dit zijn homeopatische oogdruppels, verkrijgbaar bij de drogist.

Als je konijn eenmaal haakjes heeft gehad, is de kans groot dat dit terugkomt.

Dit alles heeft te maken met de stand van het gebit.

De kans is groot dat het traanoogje dan ook veroorzaakt wordt door gebitsproblemen in jouw geval.

Een dierenarts kan je hier duidelijkheid in geven & idd --> helaas kost zoiets geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kiezen laten verwijderen?

:mdr: Ja Dolly zelfs dat kan als het een terug komend probleem is.

zal je laten zien....

Banjer

Het konijntje met de oog problemen.

Daar naast bleek ze een verkeerde stand te hebben van de voortanden.

Die dus geveild diende te worden.

Daar naast had ze elke dag pus uit het oog.

zieke%20banjer.jpg

Wat heel lastig was voor haar.

Ze was inprinciepe uit behandeld.

Ik was het er niet mee eens.Dus wilde dat mijn da er naar keek.

Er zijn bij haar 2 kiezen getrokken en haken van de kiezen afgehaald.

Daar naast zijn haar voortanden geslepen onder narcose.

Dit was de eerste operatie er zal er nog een volgen waar haar oog verwijderd zal worden.

Omdat haar derde ooglid er niet meer is zal steeds haar oog onsteken en pijn doen.

Daar naast zullen haar voor tanden vermoedelijk verwijderd worden.

tanden%20banjer.jpg

Zowel boven als de onder foto de getrokken kiezen die al redelijk zwart waren.

tanden%20banjer%20(2).jpg

hier onder de afgeslepen resten van haar voortanden.

tanden%20banjer%20(3).jpg

Die waren bruin geworden van de antibiotica die ze eerder reeds had gehad.

wat dus niet tot een oplossing bleek bij de vorige arts.

Hier onder de afgeslepen haken van haar kiezen.

tanden%20banjer%20(4).jpg

Wat echt flinkerds waren.

Het gaat trouwens met Banjer nog steeds helemaal toppie ze heeft haar oog kunnen behouden.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm toch weer haakjes waarschijnlijk, maar hij eet goed dus mijn ouders vinden het onzin dat het haakjes ( kunnen) zijn. . En het is logisch dat me pap&mam het zonde vinden als hij een narcose behandeling heeft ondergaan en er GEEN haakjes zitten. Maarja als de auto gemaakt is kunnen we pas naar de DA dus wachten moet zowiezo :(

En god... ik schrok me dood bij die 2e en 3e foto, die dingen zijn gewoon geen vooral die onderste kies, gigantisch gewoon.. :o

Ps. Het is op de dag van vandaag over, niet rood meer, hetelfde als 't andere oog...

aangepast door Alicia
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .