Ga naar inhoud

Princess wordt niet dikker!


respect

Aanbevolen berichten

Zoals een aantal van jullie weten heb ik sindskort een nieuw meissie, Princess. Ik heb haar nu ongeveer 4 weken en ze was al niet echt dik.

Wel een redelijk gevuld buikje maar je kan haar botten heel goed voelen.

Ook heeft ze hele dunne pootjes, die vallen echt op.

Ik dacht dat dit kwam omdat ze achtergelaten was in een leegstaand huis en dus de indruk kreeg dat ze niet goed verzorgd was.

Mijn da gaf aan dat ze niet te dun was maar toch vindt ik het raar dat ik haar botten zo goed kan voelen. De da gaf aan dat dit haar bouw kon zijn.

Toch heb ik mijn twijfels......

Ik dacht wanneer ze nu hier goed eet dan wordt ze vast wel wat dikker maar nee hoor............en ze eet echt goed!

Wat denken jullie? Hebben jullie tips of ervaring met konijntjes waar je de botten zo goed van kan voelen over het hele lichaampje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wormenkuurtje heeft ze gehad........tenminste....dan bedoel je toch panacur?

Dit heb ik haar 2 weken gegeven.

Ja, misschien maak ik me zorgen om niets hoor, maar ze is inderdaad hartstikke vrolijk en eet echt heel goed.

Ik wilde het alleen even zeker weten maar dat begrijp jij als geen ander:mdr:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Panacur twee weken is perfect geloof ik.. :yes: Zeker als de DA gezegt heeft dat ze goed op gewicht is, zou ik daar maar vanuit gaan. Meestal zeggen we, als iemand vraag of zijn konijn te dun (of te dik) is, dat ie het aan de DA moet vragen namelijk.. :P

Zorgen maken? Dat doe ik nóóóit! :whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud is Princess?

Oudere konijnen gaan op een gegeven moment "botteriger" aanvoelen.

Dit merk ik nu aan Pumbaa heel goed.

Hij wordt februari volgend jaar alweer 6 jaar.

Ik heb hem van kleins af aan & ik kan nu wel merken dat zijn lichaamsbouw aan het veranderen is.

Zeker als ik foto's terugkijk van toen hij nog jong was.

Zazou is een ras duitse hangoor.

Hij wordt in maart volgend jaar ook 6 jaar.

Door zijn compacte lichaamsbouw, merk ik bij hem nog niet echt dat hij "botteriger" aan het worden is.

Je DA heeft gelijk dat het ook met het ras te maken heeft.

Maar leeftijd speelt ook een belangrijke rol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt opzich wel ja, bij Indy zijn de botjes ook beter voelbaar. Op dit moment is hij minstens 150 gram te licht door wat voor gezondheidsproblemen hij ook heeft, dus nu is het helemaal erg, ik noem hem ook aldoor Botje.. :whistle2: Maar als je vergelijkt met drie jaar geleden..

En ook als je hem vergelijkt met Fred, mijn andere konijn, een jaartje jonger.. Die voelt heel anders aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, eerlijk gezegd weet ik niet hoe oud ze is, ik heb haar uit de opvang en ze was achtergelaten in een huis dus niemand weet iets van haar achtergrond.

Nu je het zegt, ik heb een konijntje gehad die 12 is geworden en zij werd op een gegeven moment ook "botterig" ondanks dat ze goed bleef eten.

Dat is weliswaar het enige konijntje wat zo dun is geworden die oud was maar........

Oke, dat zou dus de reden kunnen zijn.

Ik hoop niet dat ze al te oud is, ik hoop nog heel lang van haar te mogen genieten.

Dank jullie wel, ben nu al wat minder ongerust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door jouw topic heb ik Pumbaa gister ook weer even na gevoelt ;)

Zijn ruggewerveltje is goed te voelen tegenover die van Zazou.

Ik voer Pumbaa regelmatig apart bij.

Als ik beide konijnen extra bixjes ga geven, laat Zazou zijn BDK liggen.

Betreft de leeftijd -->

Tegen mij hadden ze gezegd dat Zazou nog maar 1,5 jaar zou zijn, toen ik 'm ophaalde bij particulieren thuis.

Hij heeft tatoeages in zijn oortjes en aan de hand hiervan kwam ik erachter dat hij (toen hij net bij ons woonde) ruim 3 jaar, bijna 4 jaar was.

Precies net zou oud als Pumbaa, op 1 maandje na.

Hierdoor heb ik ervaren dat mensen nogal eens kunnen liegen over de leeftijd van het konijn dat zij willen dumpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou ook goed kunnen ja.

Zazou woonde binnen, maar zat in zo'n anti-rommel-kooi.

Je weet wel: met van die hoge plastic randen met alleen aan de bovenkant een rooster :bad:

Waren ze ook nog eens verbaasd dat ik die kooi niet meenam :oh:

Hij liep slechte, zeiden ze...

Maar dat vind ik niet gek met nagels van 3 cm :s

Met een doffe vacht & te lange nagels, heb ik 'm mee naar huis genomen.

Zie mijn weblog hoe hij zich nu voelt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk :):):)

Soms is het voor mij ook lastig te zien.

Vooral nu ze de wintervacht hebben, maar als ik goed kijk zie ik wel verschil ;)

Gelukkig is Zazou er helemaal bovenop gekomen.

Ik ben een tijdje bang geweest, dat hij er iets aan overgehouden zou hebben.

Gelukkig is dit niet zo :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, en alleen al daarom moet niemand een konijntje uit de dierenwinkel halen!! Er zijn er zoveel die al zo'n slecht leven hebben gehad dat je die als 1e moet helpen!

Super om te lezen hoe je Zazou en Pumbaa zo'n goed leven heb gegeven!!

Ik wordt altijd zo blij van dit soort verhalen (behalve het feit natuurlijk dat ze eerst een K leven hebben gehad maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel:yes:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .