Ga naar inhoud

9 december castratie Lopje


tries

Aanbevolen berichten

Het gaat gebeuren, 9 december gaat onze Lop (nhd)onder het mes....gelukkig met een goede reden,nml om hem in de kerstvakantie te koppelen aan Lientje.

Ik vind het eigenlijk best spannend.

Omdat het een buitenkonijn is, ga ik 'm de eerste dagen in de garage zetten, dat is niet te warm maar ook niet te koud en vrij van regen en wind.

Verder heb ik al een snugglesafe gekocht, kan ie lekker met z'n gatje op de warme kruik liggen als ie dat wil.

Oude handdoeken liggen ook al klaar, dus we zijn er klaar voor.

Na hoeveel dagen kunnen ze gemiddeld eigenlijk weer hun hok in? En in dit geval dus weer naar buiten?

Ben toch blij als het dalijk achter de rug is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend! Gaat vast goed komen allemaal. Castratie is voor een mannetje niet zo'n grote ingreep. Als het goed is hij de dag erna alweer helemaal de oude. De meeste impact zal de narcose zijn, heel goed dat je zorgt voor een warme droge plek.

Lekker veel verse groenten geven, biks zal hij de eerste uren niet eten. (Misschien ook wel, verschilt per konijn)

Bij mijn rammetje was de buitenste huidlaag geplakt, en hij zat na 2 dagen weer op zijn oude bodembedekking. Een wondje maakt zichzelf eerste instantie binnen 24u na openen weer dicht, het lichaam zorgt daar zelf voor, maar natuurlijk moet het verstevigd worden met lijm of hechtingen omdat het snel weer open ZOU KUNNEN gaan door natuurlijke bewegingen rondom de wond.

Ik denk dat je hem na een dag of 2 wel weer naar buiten kunt laten, de wondjes zijn dan toch dicht en vuil kan er niet meer zo snel in komen. Tenzij de wondjes niet mooi dicht zijn natuurlijk, dat moet je dan zelf even goed in de gaten houden.

Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké dank je voor de info.

We gaan 'm es lekker verwennen die dagen. Zal de lekkere groente in huis halen. Ik las dat peterselie eetlust opwekkend is? Hij vindt het in ieder geval lekker, net zoals andijvie, witlof en natuurlijk een klein stukje wortel (dan ms iets meer..).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .