Ga naar inhoud

brocolli; alleen roosjes?


Sjeepie

Aanbevolen berichten

Hier vinden ze brocolli heerlijk!

Ik koop meestal een middelmatig strok in de winkel en daar doe ik meestal 2 weken mee.. dus 1 roosje per dag, ligt ook aan de grootte ervan.

Ik geef het echt om te zorgen te ze verschillend soort groente en dus voedingsstoffen binnen krijgen, maar een roosje per dag moet toch kunne (wel niet zo;n hele grote he.. ik geef er meestal eentje van 2-3 cm doorsnee)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn ook genoeg konijntjes die met een paar weken al met mams mee eten nog bij de fokker, dus dat maakt niet uit hoor Glenn. Zolang je het maar goed en héél voorzichtig opbouwt. En direct ingrijpt als ze wel diarree krijgt. Want dat diarree heel snel dodelijk is bij kleine konijntjes klopt wel, maar ik denk dat je dan ook meer aan cocc moet denken..

Dus lekker doorgaan met groen geven aan Loesje. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat dat boerenkool was. :P Nou ja broccoli blijft iets waar ik mee oppas, maar ik geef het wel. Geef sowieso altijd meerdere soorten, en broccoli krijgen ze alleen als wij dat eten. Mijn moeder bewaart dan alle afval en daar doe ik dan soms wel een week mee. Hetzelfde geldt voor spruitjes en bloemkoolbladeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even stoppen denk ik.. Met groente geven. En alles goed in de gaten houden. Ik denk dat het ook gauw weer weg is als het van de groente komt.

En als je weer begint met opbouwen, misschien iets veiligere groentes geven. Met komkommer en wortel is niks mis, maar wel dé groentes waar ze sneller diarree van krijgen.. Volgende keer beginnen met witlof bijv. of andijvie. En dan als ze dat goed verdraagt, af en toe een stukje wortel.. Komkommer hebben ze hier ook altijd plakpoep van gehad, dus ik heb het heel lang niet gegeven. (Tenminste, toen ik alleen komkommer gaf hè.) Nu geef ik zo'n 200 gram aan andijvie, witlof en andere groentes en dan een stuk komkommer van zo'n 2/3 cm dik en dat gaat prima. Met wortel doe ik hetzelfde alleen dan niet dagelijk en niet zo'n groot stuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .