Ga naar inhoud

Sammie ziek?


Manon73

Aanbevolen berichten

Pff dinsdag is Boris overleden en ik merk dat Sammie hem heel erg mist.

Gelukkig at ze en keutelde ze goed. Maar sinds vanmiddag 17.00 uur eet ze niet meer. s'morgens heeft ze haar halve portie biks en 3/4 van de groente opgegeten (ik had wel veel gegeven ik vind het zo vreemd om het nu voor 1 konijn te maken). Ze ligt nu lusteloos in haar wc. Deze heb ik om 17.00 meteen verschoond en tot op heden geen keutels of plas. Ik heb haar net gemasseerd en ananassap met een spuitje gegeven. Ik heb met plagen 1 steeltje peterselie en 1 paardenbloemblaadje binnengekregen. Daarna heb ik haar verplicht laten lopen. Nu ligt ze weer in haar wc. Als ik haar aai knort ze een beetje. Het is geen tandenknarssen. Wat betekend dat knorren?

Als het niet snel veranderd dan ga ik met haar naar de DA.

Kan een konijntje door verdriet lusteloos worden?

Bah wat een rot week!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal wel naar de da gaan als het niet snel verbeterd! Door verdriet kunnen ze heel ziek worden zelfs. De mijne is er zelfs aan overleden.. Dat knorren is denk ik dat ze het niet leuk vind. Dat deed snuffie altijd als ik hem aanraakte. Ik zou zeggen van: ga naar de dierenarts maar dat kan al niet meer! Ik denk wel dat het nodig is om haar snachts nog wat te voeren, aangezien ze maar heel weinig in haar darmen heeft. En dat niet keutelen is natuurlijk ook niet goed. Geen idee hoe je het zou kunnen oplossen! Dus ik kan je geen advies geven jammer genoeg! Veel sterkte en succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat gelukkig weer iets beter met haar. Ik was zoals ze was de nacht echt niet ingegaan dan was ik echt wel naar een spoedarts gegaan. Ze heeft 1 keutel geproduceerd. Nu eet ze weer iets uit zichzelf. Nog geen biks maar wel hooi, selderie, een klein stukje hard brood en peterselie. Ze is net zelf weer uit haar wc gekomen en gaan lopen op het terras. Ze heeft zich weer gewassen dus ik hoop dat ze over haar dip heen is.

Denk je dat echt van dat knorren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sammie is gelukkig weer helemaal opgeknapt. Het zal toch een beginnende verstopping geweest zijn. En ik denk dat het masseren en de ananassap haar goed gedaan hebben.

Ik heb nog kettingkeutels gevonden. En echt van die rare grote keutels waar dan zo'n punt haar uitsteekt.

Ik ben weer helemaal opgelucht.

Het nieuwe vriendje is er al. Het is toch een blauw NHD rammetje van 6 maanden geworden. Hij moet nog gecastreerd worden. Sammie kan het rammetje wel zien (ik weet dat dat niet zo goed is maar ik heb geen andere plek) en voor dit moment merk dat ze weer helemaal opleeft. Weer lekker rennen en overal opspringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is juist heel goed dat Sammie haar nieuwe vriendje al kan zien!

Op deze manier kunnen ze alvast kennismaken, wennen aan mekaars geuren en aanwezigheid.

& je ziet ook nog eens van Sammie helemaal opleeft :)

Heb je een foto van 'm?

& hoe gaat hij heten?

Ik heb serieus een zwak voor blauwe hangoren, aangezien ik erzelf ook 2 heb ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal binnenkort een foto plaatsen. Ik heb nu alleen een paar slechte foto's in het donker. Donderdag wordt hij al gecastreerd. Hij eet, drinkt en poept goed. Hij eet heel erg veel hooi.

Hij heet Bas.

En voor Sammie is het idd goed. Ik vond het maar eng dat ze stilletjes was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas meen ik het wel. Konijn komt van een aangesloten fokker. Hij had er meerdere die mochten gaan en hij heeft het verkeerde konijn meegegeven. Konijn heeft een tattoo en is pas gekeurd maar had te veel lichte haardjes door de vacht.

Zijn stal zag er ook prima in orde uit.

Het is een lief en mooi konijnte en ik hoop dat ik er net zo'n lief konijntje voor terug krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alleen mail contact gehad en daar heb ik het niet over gehad. ik kijk nog wel als ik daar ben of ik het aankaart. Ik vind nu even belangrijker dat ik het konijntje kan omruilen. Ik wil nu wel zelf zien dat het een rammetje is....hij moet me het verschil maar eens goed laten zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HĆØ, wat vervelend dat je nu weer 100 km terug kunt rijden.

Bij jonge konijntjes kan het heel lastig zijn om het juiste geslacht te bepalen.

Maar een fokker zou moeten weten, waarop hij moet letten ;)

Pumbaa komt van een goede hobbyfokker.

Voordat ik hem meekreeg, heeft hij Pumbaa helemaal nagekeken in mijn bijzijn, ook zijn geslacht.

Hij legde mij helemaal uit waarop ik allemaal moest letten bij het kopen van een nieuw konijn.

Zoals bijv. heldere oogjes, juiste gebitsstand, mooie schone vacht, schone oortjes enz.

Als je dadelijk je vrouwtje om gaat ruilen, zou ik hier ook even extra opletten bij het meenemen van het mannetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is al een 1/2 jaar dus het zou goed te zien moeten zijn denk ik. De fokker heeft zich gewoon vergist met het hok. Als ik zondag daar ben dan moet hij het me echt goed laten zien...ik heb mijn lesje geleerd. Het was voor hem duidelijk dat ik al een konijn had en dat ik een ram wilde we hebben het nog over de castratie gehad.

Ik vind het wel jammer want het is een schattig konijntje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .