Ga naar inhoud

Joey en Fluffy binnenkort koppelen, maar nu: castratie


Mexflex

Aanbevolen berichten

Denk dat ik het spannender vind als hij. Het is voor mij de eerste keer dat ik met een konijn naar de dierenarts ga voor een operatie. Hoe gemakkelijk de ingreep misschien mag zijn, maar ik zal blij zijn als alles achter de rug is.

Fluffy is inderdaad een leuke naam, is ook echt van toepassing op mijn fluffige konijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een buitenhok binnen gezet en de koudste kamer en met het raam op een kier zodat hij even binnen kan. Is dit echt nodig met deze temperaturen, want het is een buitenkonijn.

Ik heb hem liever buiten omdat hij dan lekker de ruimte heeft en zich daar ook veel beter voelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me zeker goed voorbereid, maar dat komt ook door de goede voorlichting op de BB site, dat is echt TOP want anders had ik dit niet geweten. :)

Echter is het nu met deze temperaturen echt nodig dat hij 2 dagen binnen zit?

Het probleem is namelijk dat Joey super eigenwijs is en alleen maar buiten plast en keutelt. In zijn hok vind je echt helemaal niets. Als hij dus 2 dagen binnen in een hok moet zitten ben ik bang dat hij dan weer last daarvan krijgt.

In het hok heb ik handdoekjes en kranten gelegd, geen stro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joey rond 5 uur gehaald bij de DA. Alles was goed gegaan. Ik heb geen pijnstillers meegkregen, maar hij heeft wel injecties met pijnstillers gehad, dat was volgens de DA genoeg.

Hij was heel bang toen ik hem ging halen in z'n reismandje Thuis ook zichtbaar van de leg.

Nu heeft hij gelukkig al weer andijvie gegeten en ook 'n biks is op. Nu is hij aan het hooi begonnen en hij heeft ook gekeutelt, zijn wel kleinere keutels als normaal.

Ik zit nog wel met het probleem waar z'n hok moet staan.Ik had dit in een wat koudere kamer met het raam op een kier, maar dit is misschien 2 graden kouder als de rest van het huis, ongeveer 17 graden. Volgens de DA is de overgang dan te groot als hij straks weer naar buiten zou moeten.

Daarom staat hij nu toch buiten. Hij is nu in de ren en je ziet niet aan hem dat hij het koud zou hebben of zo. In z'n hok zitten handdoeken en geen stro. Ik leg er een fleecedeken overheen voor de warmte. Is het zo dan te doen of moet hij echt binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vannacht heeft Joey boven in zijn hok gezeten, ik heb allemaal handdoeken en over het hok een fleecedeken gelegd.

Hij is nog niet de oude. Eet minder als normaal en is ook wat stiller. Hij is zich wel aan het wassen en loopt door de ren heen.

Gisteren heeft hij veel gegeten. Vanmorgen echter haast nog niets. Ik hoop echt dat hij zo gaat eten.

De balletjes zijn wat dikker geworden er zit vocht in. Volgens de DA is dit wondvocht en is het normaal, zolang er maar niets uit komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En eet hij nu weer normaal?

Ik heb Snuf 2 weken geleden laten castreren en heb hem ook buiten gelaten, met veel kranten en dekens. Maar hij is met plaatselijke verdoving gecastreerd en konijnen die onder narcose zijn geweest hebben meer moeite om hun temperatuur goed te houden, daarom worden ze meestal binnen gezet.

Ik heb alleen nog nooit dikkere balletjes gezien bij mijn gecasteerde rammetjes... Als je het niet vertrouwt of hij vandaag niks heeft gegeten moet je echt even naar de DA gaan.

Als ze pijn hebben gaan ze ook niet eten. (Maar meestal hebben ze geen pijnstillers nodig na een castratie.)

aangepast door chan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nu 2 dagen geleden dat hij gecastreerd is. Hij eet wel weer redelijk, nog niet op het oude niveau, maar alles is wel op. Hooi gaat er ook wel in. Keutelen, drinken en plassen gaat ook goed.

Hij is alleen nog steeds niet de oude, eet wel, maar valt er niet echt op aan zoals hij eerder wel deed.

Hij huppelt wel alleen wat minder, ook maakt hij soms een bolle rug (net als een kat) lijkt op uitrekken en daarna gaat hij weer gewoon door met huppelen.

Ik heb net de dierenarts gebeld en ik kan vanmiddag even langskomen. Ik wil hem toch even laten checken. Z'n balletjes zijn nog steeds wat groter en je voelt dat er vocht in zit. Daar kunnen ze ook even naar kijken.

Misschien komt het allemaal wel goed, maar voor de zekerheid wil ik hem toch even gecheckt hebben. Dierenarts was net onderweg naar een keizersnede maar zou rond 3 uur weer op de praktijk zijn, ik wordt dan gebeld.

Ik laat wel weten wat de uitslag is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net terug van de dierenarts, Joey heeft een ontsteking bij z'n balletjes (die zijn er natuurlijk niet meer, maar op die plaats :) )

Hij heeft nu antibiotica gekregen en pijnstillers.

Dit zijn enrofloxoral en carprofen drops.

Vrijdag moet hij voor controle terug om te zien hoe het gaat.

Toch wel balen zeg dat hij dit nu heeft, gelukkig eet hij nog wel zelf en keutelt hij ook nog.

Hij heeft geen koorts, maar is wel iets afgevallen, is nu 1 kilo.

Hopen dat het hiermee de goede kant op gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt erop alsof Joey weer redelijk normaal eet. Z'n bakje is in ieder geval weer bijna leeg en gisteren stond hij op z'n achterpoten om z'n groenvoer te krijgen. De medicijnen lijken dus te helpen....

Alleen krijg ik hem steeds niet te pakken om z'n medicijnen te geven. Hij heeft precies een hoekje in z'n hok waar ik niet bij kan en daar gaat hij natuurlijk zitten. Hij heeft echt een hekel aan die spuitjes......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .