Ga naar inhoud

Hoe houden jullien je hooi goed.


diddy4

Aanbevolen berichten

De titel zegt het al.

Ik heb nu normale weidehooi weer gekocht ( dat andere at ons eigenwijsje niet) maar dat zijn van die zakken waar je porties vanaf kan knippen.

Nu is de bovenkant natuurlijk open als ik heb geknipt. Hoe kan ik dit het beste goed houden want naar mijn idee wordt het oud als het open blijft staan.

ben wel benieuwd hoe jullie dit doen.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

De titel zegt het al.

Ik heb nu normale weidehooi weer gekocht ( dat andere at ons eigenwijsje niet) maar dat zijn van die zakken waar je porties vanaf kan knippen.

Nu is de bovenkant natuurlijk open als ik heb geknipt. Hoe kan ik dit het beste goed houden want naar mijn idee wordt het oud als het open blijft staan.

ben wel benieuwd hoe jullie dit doen.

groetjes

Ik heb ook weide hooi, is ook geen succes, dus toch ook maar een zak gaan halen van de dierenwinkel:whistle2:

Je zou een voerton kunnen proberen, die zijn heel mooi af te sluiten!! :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geloof ik een iets goedkopere, maar minder duurzame oplossing heb dan bakken. Ik heb die open geknipte zak gewoon in een grote vuilniszak zitten die ik dicht kan doen. En als de vuilniszak versleten is (lees als Moon er te veel gaatje in heeft gebeten omdat ze ongeduldig werd tijdens het hooi geven) dan verruil ik hem voor een nieuwe. Ik bewaar de zak in een opberg ruimte bovenin het hok, dus die lelijke zak zie ik ook niet :)

aangepast door FemkeS
spelfoutjes
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn hooi ook in een plastic bak met wielen en het hooi neem ik mee vanaf de (paarden)stal.

Maar ik begrijp niet dat jouw hooi "oud" wordt.

Bij ons ligt het ook gewoon op de hooizolder en er zit niets opheen. Dus waarom zou dat niet thuis kunnen liggen.

Ik heb het in een bak, alleen maar om ervoor te zorgen dat er geen muizen bijkomen en het lijkt netter.

Je hoeft je volgens mij geen zorgen te maken dat je hooi niet goed blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net een nieuwe hooibaal van de boer, die past niet in een bak.. Daar komt een grote plastic zak om. De kleinere verpakking van bijv. de DW stop ik in een bak met deksel. Ik denk dat ik gewoon een deel uit de plastic zak haal, als de bak leeg is, en dat in de bak doe. Is wel makkelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn hooi ook in een plastic bak met wielen en het hooi neem ik mee vanaf de (paarden)stal.

Maar ik begrijp niet dat jouw hooi "oud" wordt.

Bij ons ligt het ook gewoon op de hooizolder en er zit niets opheen. Dus waarom zou dat niet thuis kunnen liggen.

Ik heb het in een bak, alleen maar om ervoor te zorgen dat er geen muizen bijkomen en het lijkt netter.

Je hoeft je volgens mij geen zorgen te maken dat je hooi niet goed blijft.

Nou of het echt oud wordt weet ik niet, misschien is het meer mijn eigen idee.

Als je het er net in legt dan ruikt het ook zo lekker en voelt het fijn vers aan. Als ik dan een dag later het hooi ga verversen heb ik het idee dat het hooi dat in de kooi ligt niet meer vers aanvoelt.

Beetje raar eigenlijk wel he hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp wel wat je bedoeld hoor.

Onze Fleur gaat altijd in haar hooi liggen en eet het vervolgens dus niet op...

En ze wil ook niet uit de ruif eten.. Raar konijn..

Precies wat ik bedoel.

Ze maakt er een lekker bedje van en vervolgens laat ze het liggen.

Jammer hoor vooral omdat het juist zo goed is voor ze

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .