Ga naar inhoud

Korenaren etc.


Snoef

Aanbevolen berichten

Ik geef mijn hammie Fred altijd korenaren en vroeg me af of konijnen dit ook mogen? Fred krijgt deze beide varianten: http://i4.photobucket.com/albums/y118/sennepenneke/wildeplanten/CIMG0052-1.jpg (hoop dat dit mag en zie tot mijn grote verrassing nu pas dat deze link van Sennepenneke is :mdr:) Lily wilde er net namelijk een hebben maar betwijfelde of het goed voor d'r is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze af en toe wel eens tarwe-aren, daar zijn ze dol op. Die lijken een beetje op de linkse aar op die foto. Of het echt heel gezond is, weet ik eigenlijk niet, maar ik lees hier wel vaker van mensen dat ze tarwe-aren geven, dus slecht zal het in ieder geval niet zijn. Ik geeft het zelf in ieder geval wel met mate, meestal 1 per konijn in de week.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee dat is een bekende foto ja :mdr:

Op de foto zijn korenaren, daar zijn ze hier niet zo kapot van maar tarwearen doen ze een moord voor.

Ze krijgen die hier dagelijks, is eigenlijk het enige ''snoep'' wat ze krijgen.

Heb ook die wortelchips en wat andere dingen maar die vergeet ik dus ook meestal dus doe daar heeeeeeeel erg lang mee :whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee dat is een bekende foto ja :mdr:

Op de foto zijn korenaren, daar zijn ze hier niet zo kapot van maar tarwearen doen ze een moord voor.

Ze krijgen die hier dagelijks, is eigenlijk het enige ''snoep'' wat ze krijgen.

Heb ook die wortelchips en wat andere dingen maar die vergeet ik dus ook meestal dus doe daar heeeeeeeel erg lang mee :whistle2:

Als beide aren op de foto korenaren zijn, wat zijn dan echte tarwearen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij zit er vrij veel eiwit in tarwe (zitten vol met gluten, en gluten zijn eiwitten), dus als je het vaak geeft is dat denk ik niet zo gezond.

die van mij krijgen ook af en toe wel een aar, soms zit het ook tussen het stro trouwens, en giftig is het zeker niet. maar ik geef het zelf niet vaker dan 1 keer per week, en dan eten ze met zijn tweetjes 1 aar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zijn altijd leeg die in het stro en de hooi zitten.

nou bij mij niet hoor. want ik haalde ze er eerst altijd uit, maar tegenwoordig niet meer. maar er zitten af en toe ook aren tussen waar zeker nog veel in zit. hangt misschien ook wel van het stro af, ik haal het bij de boer of krijg het van mijn schoonvader (die heeft een landbouwbedrijf), misschien verschilt dat van winkel-stro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .