Ga naar inhoud

Pioenrozen giftig!??


Laura

Aanbevolen berichten

Mijn konijn heeft net bijna die hele plant opzitten vreten, word er niet goed van.

Maar ik weet begot niet of het nou giftig is of niet. Ik waarschuw ze iedere keer weer.. maar ze blijft er maar van eten! En me ouders worden boos, en straks word ze nog ziek!

Is het giftig? Zou het echt heeel graag willen weten.

Weet niet of je het zo schrijft maar me moeder zei dat het zo heet.

xx

aangepast door Laura
Link naar reactie
Delen op andere sites

zie: konijnen.nl gewoon in de gaten houden dus. Zodra je gedragsverandering opmerkt(denk hierbij aan niet eten, diarree, slappe keutels, moe en lusteloos uit de ogen kijken, slap aanvoelen etc) Direct naar de Da.

Pioenroos (Paeonia officinalis)

Familie der ranonkelachtigen. De wortels zijn erg bitter en giftig.

Zodra je gedragsverandering opmerkt(denk hierbij aan niet eten, diarree, slappe keutels, moe en lusteloos uit de ogen kijken, slap aanvoelen etc) Direct naar de Da.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze at dus alleen de bladeren en takken.

Ge jaag haar steeds weg, en dus mag ze nou de hok niet meer uit. want ze komt er gewoon weer bij hoe dan ook.

Ze heeft er vaker van gegeten en ze at gewoon door is net zo hyper enz. Alleen dit keer heeft ze er wel erg veel van gegeten ik zou het in de gaten houden!

Bedankt Madammie!:heart:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die plant kan, en mag ik niet afzetten.

Mijn hok is wel groot opzich, 3 meter nog wat bij 1 diep en dan hebben ze ook nog een boven verdieping, maar laat ze ook los lopen dan hebben ze meer ruimte, ren past en mag niet neemt te veel beslag in en kunnen we niet met de motor of scooter de tuin in of uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .