Ga naar inhoud

Hooi


stampertje2009

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag over hoeveelheid hooi. Mijn konijn eet vaak een hele ruif leeg en zo bal met hooi op een paar uur tijd. Moet ik haar nog meer ander voer geven. Of maakt het niks uit als ik de hooi nogmaals doe bijvullen.

Ik geef haar liever dan meer hooi. ik weet namelijk niet of ze anders te dik word.

Hebben jullie enig idee of ik het zo goed doe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hooi mag ze onbeperkt hebben!!!

En de biks (staafjes brokken) 25 gram per kilo konijn (alleen als je Science selective voert is het 15 gram per kilo konijn)... en ze mogen mits je het doet opbouwen ook groenvoer hebben (zie

- http://www.bunnybunch.nl/konijnen/voeding-van-een-konijn.html

en; - http://www.bunnybunch.nl/konijnen/giftige-en-veilige-planten-voor-konijnen.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel weegt zo'n pak & hoeveel konijnen heb je?

Ik heb een baal van 20 kg voor 3 konijnen.

Hier doe ik heel lang mee!

Voor 1 zo'n baal heb ik ā‚¬3,50 betaald & ze vinden het ook nog eens lekkerder dan het hooi uit de winkel :)

ik denk iets van 15 kilo maarja ik heb ook 10 konijnen en als ik het zo eens bekijk dan is dat niet echt veel 15 kilo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10 konijnen idd niet nee ;)

Maar het scheelt dat het hooi bij de boer gelukkig niet zo duur is als in de winkel.

Sinds Pumbaa & Zazou buitenwonen eten ze veel meer hooi, dan toen ze binnen woonden.

Dit merk ik aan Adje ook. Zodra hij buiten in de ren zit, eet meneertje veel meer.

De buitenlucht bevorderd de eetlust kennelijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel ik hooi van 'de' (heb inmiddels het hooi van vijf boeren geprobeert, je moet wat hĆØ :whistle2:) boer over het algemeen vĆ©Ć©l beter vind ruiken enzo, weigeren ze hier om het te eten..... -.-' nee, weet je wat meneer wel eet? C1000 hooi.. Van dat droge, opeengeperste spul dat helemaaaaaal niet aantrekkelijk lijkt..

Maar goed hij vreet het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel ik hooi van 'de' (heb inmiddels het hooi van vijf boeren geprobeert, je moet wat hĆØ :whistle2:) boer over het algemeen vĆ©Ć©l beter vind ruiken enzo, weigeren ze hier om het te eten..... -.-' nee, weet je wat meneer wel eet? C1000 hooi.. Van dat droge, opeengeperste spul dat helemaaaaaal niet aantrekkelijk lijkt..

Maar goed hij vreet het.

ja ag dat probleem heb ik gelukkig niet haha

mijn konijnen eten echt alles haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, biks en groente gaat er in als pap. Niet elke groente trouwens, maar eigenlijk zijn ze wat dat betreft verstandig, van sla houden ze niet en banaan, aardbei, paprika.. Daar kijken ze naar alsof het van Mars komt. Gedroogde kruiden, waar de meeste konijnen Ć©cht gek op zijn, wil de Ć©Ć©n net eten maar denk maar niet dat ie het lekker vindt en de ander af en toe een hapje..

Maar hooi... Dan zijn het echt rotbeesten, als het om hooi gaat.. :P En laat dat nu net het enige zijn waar je niet teveel van kunt geven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hooi van de C1000 is niet het slechtste hooi dat ik hier ooit gehad heb, maar zeker niet het beste. En aangezien ik nu toch minstens twintig verschillende soorten heb geprobeert zie ik mijzelf wel als ervaringsdeskundige.. :whistle2::he:

wat is volgens jou dan het beste hooi ??:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .