Ga naar inhoud

woensdag is het eindelijk zover


nijntjemarlot

Aanbevolen berichten

eindelijk de afspraak is gemaakt 'tedje mag gecastreerd'

volgende week woensdag is hij aan de beurt,

ik mag hem om 9 uur komen brengen.

ik heb het reiskooitje al lekker in een sopje gedaan en klaargezet,

alleen een ding:whistle2:

alles in het kooitje is roze met paars :yes:

dat omdat ik alleen maar dames had dus tsja de DA zal wel raar opkijke :mdr:

dus heb ik ook maar een bijpassende Roze naam label bij gemaakt.

hij wordt met een gasnacose in nacose gebracht dus ik hoop dat alles goed gaat.

ook vraag ik of ze als ze tijd hebben de eventueele klitjes op zijn buik willen wegknippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je hem echt binnenhaalt, is het verschil in temperatuur te groot. Je zou het dan in de ruimte waar hij komt te staan wat moeten laten afkoelen door bijv. de hele dag het raam open te laten.

Je zou hem ook bijv. in een schuur kunnen zetten? Nijn is vorig jaar in december geholpen, hij heeft na zijn castratie 2 of 3 dagen in de garage gestaan, waar het iets warmer is dan buiten. Dit werkte prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet mijn voedstertje ook naar binnen brengen. Ze gaat op mijn kamer staan, en zet ik het raam gewoon open. Dan is het niet warm in de kamer zelf. Daarna gaat ze weer naar buiten, scherm ik het hok af en ga ik bij Zooplus nog zo'n bedje kopen wat 10 uur warm bleef geloof ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom je moet oppassen met konijnen buiten te houden na een operatie is omdat ze na narcose wel eens moeite kunnen hebben met het vasthouden van hun temperatuur.

Daarbij komt nog dat ze na een castratie een aantal dagen niet op stro mogen zitten ivm irritatie van de wond.

Als je konijn echter goed wakker is, en goed warm aanvoelt aan de oren en in de nek zou je hem buiten kunnen zetten als je een fijn bedje van handdoeken maakt. Voorwaarde is wel dat hij dan beschut staat.

De schuur zou dan de beste optie zijn.

Natuurlijki is het wel héél belangrijk om je konijn na een operatie heel vaak te checken.

Merk je dat hij niet lekker gaat kun je hem alsnog binnen halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik hem in de schuur doe kan ik hem niet vaak genoeg zien,

als hij buiten blijft zie ik hem door zijn raampje en kan ik hem toch beetje in de gaten houden,

ik zorg voor lekker veel handoeken zodat hij het lekker warm heeft en mischien nog een kruikje erbij of een kersennoten zak

en warme kruikflesjes :)

Gewoon zien is niet genoeg, je moet echt regelmatig gaan kijken!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

oo ik vind het zo spannend het is eindelijk zo ver morgen wordt hij gecastreerd.

toch nog even een klein vraagje

hoeveel procent kans is er dat hij niet meer wakker wordt ?

en morgen wordt het 14 graden is dat warm genoeg ? naja het wordt de hele week die temperatuur zou hij dan binnen kunnen ?

en me zus brengt hem trouwens omdat ik naar school moet.

en ik haal hem wel zelf op omdat ik moet betalen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .