Ga naar inhoud

Cornflakes?


Lisje

Aanbevolen berichten

Op een morgen wou ik cornflakes eten. Was weer in een zeer handige bui :$ dus vielen er enkele op de grond. Flapje komt afgelopen en at met smaak de gevallen cornflakes op. Nu geef ik hem af en toe een flakeje, maar vraag me eigenlijk wel af of dit geen kwaad kan???

Ter info: het zijn de gewone Kellog's cornflakes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich lijkt het me niet echt heel slecht, maar ik heb eigenlijk geen idee wat er in die dingen zit (behalve metaal :P) en neig toch naar niet doen.. Simpelweg omdat er zoveel dingen zijn die konijnen ook lekker vinden, fruit en groente bijv., die in elk geval níet slecht zijn..

Maar dit zijn dan cornflakes zonder melk oid? Want mét melk is in elk geval niet goed, konijnen kunnen zoals de meeste zoogdieren niet goed tegen melk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dit zijn dan cornflakes zonder melk oid? Want mét melk is in elk geval niet goed, konijnen kunnen zoals de meeste zoogdieren niet goed tegen melk.

Jaja het is zonder melk^^.

En dit zit er volgens de doos in: Maïs, suiker, gerstmoutaroma, zout, glucosesiroop, vitaminen (B3, B6, B2, B1, foliumzuur, B12), ijzer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk op het feit dat het beestje tot nu toe nog niet dood is gegaan aan de gegeven cornflakes...Wat op zich een logisch maar tevens slecht onderbouwd argument is. Het is beter je beestje geen prut te geven die voor mensen bedoeld is. En het is niet verstandig om zomaar dingen te gaan roepen

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet voeren zit suiker in....en ijzer haha schroot zul je bedoelen....:lol:

Keuringsdienst van waarde gekeken? In sommige landen mogen de cornflakes van kellog's niet eens meer verkocht worden, omdat het voor kleine kinderen schadelijk is voor de nieren en zwangere vrouwen kunnen het ook maar beter niet eten............

Ik zou het dus inderdaad ook niet geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

spits gelezen? staat in dat het een beetje onzin is, en dat de voedsel en waren authoriteit het onderzocht heeft, en goedgekeurd heeft.

toch blijf ik het gek vinden dat het in andere landen dan verboden is, want of ze zijn daar dan te streng, of men is hier te laks.

ik at sowieso al geen conrflakes en dergelijke, maar als het in een land als denemarken verboden is, waar de gezondheidszorg toch op enorm hoog peil staat, dan laat ik het liever liggen, just to be sure. het ging overigens wel om de special K cornflakes en de speciale variant van AH he, dus niet om de gewone cornflakes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

spits gelezen? staat in dat het een beetje onzin is, en dat de voedsel en waren authoriteit het onderzocht heeft, en goedgekeurd heeft.

toch blijf ik het gek vinden dat het in andere landen dan verboden is, want of ze zijn daar dan te streng, of men is hier te laks.

ik at sowieso al geen conrflakes en dergelijke, maar als het in een land als denemarken verboden is, waar de gezondheidszorg toch op enorm hoog peil staat, dan laat ik het liever liggen, just to be sure. het ging overigens wel om de special K cornflakes en de speciale variant van AH he, dus niet om de gewone cornflakes!

Volgens mijn vader (heb het zelf dus niet gelezen) is het wel waar dat er ijzer in zit, maar niet waar dat die schadelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat toch zo apart. Als het gaat om het hebben van een maatje is het echt uit den boze om een konijn met een mens te vergelijken, maar als het gaat om het goed praten van dingen die niet goed zijn is het opeens prima.

Ik betwijfel of mijn konijnen doorhebben dat er zoveel lekkere dingen bestaan. Dus ik geef ze liever witlof dan wortel, vinden ze ook héérlijk. Er zijn bovendien zoveel soorten gedroogde kruiden waar elk normaal konijn (die van mij dus niet) dól op is. Of geef ze een wilgentakje, vinden ze ook geweldig. En wil je dan persé dat je konijn ook een sas-dag heeft geef 'm dan een stuk wortel(chips) of een schijfje appel of banaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .